راه اندازی بخش جراحی چشم در بیمارستان امام خمینی (ره)

با خریداری دستگاه فیکو از به روز‌ترین دستگاه جراحی چشم دنیا در بیمارستان امام خمینی دهدشت عمل جراحی چشم انجام می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بااشاره به ضرورت بروز رسانی تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان بحث جراحی‌های چشم از مهمترین نیاز‌های این شهرستان است گفت: بیماران این منطقه برای انجام عمل جراحی چشم باید به دیگر شهرستان‌ها و استان‌های هم جوار اعزام می‌شدند.


کورش داوری دستگاه فیکو را بروز‌ترین دستگاه جراحی چشم دنیا عنوان کرد و افزود: برای خریداری این دستگاه ۴ میلیارد ریال هزینه شده که با ورود این دستگاه به شهرستان بخش چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت نیز راه اندازی می‌شود.


وی گفت: تاکنون یک چشم پزشک در شهرستان فعالیت داشت که با حضور این دستگاه دو چشم پزشک دیگر نیز به متخصصان شهرستان اضافه می‌شود و خدمات چشم پزشکی و جراحی را به بیماران شهرستان نیز ارایه می‌دهند.


داوری افزود: دستگاه فیکو یک دستگاه سونوگرافی چشمی است که عدسی آسیب دیده چشم را با امواج می‌شکند و بوسیله دستگاه مکش قطعات ریز شده عدسی را از چشم خارج کرده و عدسی جایگزین را درون چشم قرار می‌دهد.


وی به دیگر مزایای این دستگاه اشاره کرد و گفت: این دستگاه برای گذاشتن عدسی در چشم از دقت بالایی برخوردار است و در یک عمل با توجه به شکاف بسیار ریزی که در چشم ایجادمی کند، نیازی به زدن بخیه در چشم نیست و شکاف ایجاد شده خود به خود ترمیم می‌شود.


رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه افزود: این دستگاه برای عمل‌های آب مروارید چشم به کار می‌رود و بیماران شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را زیر پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/د

دستگاه  آب چم مروارید در دهدشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.