آغاز جشنواره "سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری" در دوگنبدان

جشنواره منطقه ای "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" با حضور نمایندگان چهار استان کشور از امروز در شهر دوگنبدان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در آیین گفت: دومین جشنواره سفره ایرانی-فرهنگ گردشگری با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس در دوگنبدان برگزار شد.


الماس قبادی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره خوراک‌های سنتی هر منطقه را طبخ و ارائه می‌کنند اضافه کرد: در این جشنواره ۴۰ غرفه غذا، نمایش و مسابقه آشپزی در فضای باز و مسقف در نظر گرفته شده که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد ۱۵ غرفه است.


وی بیان کرد: در این جشنواره نمایشگاه خوراک‌های سنتی، چادر‌های عشایر و آیین و فرهنگ هر استان، انتخاب غرفه برتر، مسابقه آشپزی و نشست‌های مختلف با موضوع‌های مرتبط با خوراک‌های سنتی و سالم نیز برگزار می‌شود.


قبادی گفت: برای ترویج غذای ایرانی در خانه و رستوران‌ها باید کار‌های زیادی انجام شود و یکی از این اقدامات برند سازی غذا‌های ایرانی است که باید انجام شود.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با درخواست از عموم مردم برای بازدید از این جشنواره و نمایشگاه ادامه داد: بازدید از جشنواره سفره برای عموم آزاد است و مردم می‌توانند در بازدید از این جشنواره با خواراک‌های سنتی و سوغات محلی هر استان آشنا شوند.


وی ادامه داد: در این جشنواره مسابقه آشپزی از واحد‌های دارای پروانه بهره برداری رسمی برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه مسابقه آشپزی با حضور سه داور ملی قضاوت خواهد شد گفت: این جشنواره به مدت دور روز از ساعت ۱۴ تا ۲۲ آماده بازدید علاقه‌مندان است.


قبادی بیان کرد: این جشنواره فرصتی برای معرفی خوراک‌های سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران داخلی و خارجی است.


نخستین جشنواره سفره ایرانی-فرهنگ گردشگری با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس از ۲۵ تا ۲۷ آذر ۹۵ در شیراز برگزار شد.


این جشنواره سراسری در هشت منطقه در کشور برگزار می‌شود که کهگیلویه و بویراحمد جشنواره منطقه هفتم این جشنواره را بر گزار می‌کند.

انتهای پیام/د

جشنواره سفره ایرانی-فرهنگ گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۷ دی ۱۳۹۶
گزارشی از غذاها تهیه کنید لطفا