سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار می شود که در یکی از بخش های آن برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان به روی صحنه می روند.

راهی جدید برای برگزیدگان موسیقیبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که برنامه اجراهای گروه های مختلف موسیقی در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد،‌ یکی از نکات قابل توجه، اختصاص دادن یکی از سانس های جشنواره برای اجرای برگزیده جشنواره موسیقی جوان بود.

 جشنواره موسیقی جوان که در ابتدای سال برگزار شد،‌ بسیاری از استعدادهای جوان را به موسیقیدانان و پژوهشگران عرصه موسیقی معرفی کرد. حالا برگزیده این جشنواره روز دوشنبه 25 دی ماه ساعت 18:30 در سالن رودکی روی صحنه می رود.

البته که حضور برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان در جشنواره موسیقی فجر در دوره های قبل هم افتاده است، اما این حضور مداوم نشان می‌دهد که این  کار صرفا برای تبلیغات و برداشتن مسئولیت از دوش مسئولان برگزاری نیست. هرچند برای پیشرفت هر چه بیشتر این جوانان و شکوفایی آن ها در عرصه موسیقی ایرانی، فعالیت های بیشتری را نیز می توان انجام داد. برای مثال اختصاص دادن جایزه ای به استعدادهای برتر جوان در جشنواره موسیقی فجر. هر چند جشنواره ای جداگانه برای استعدادهای جوان موسیقی طراحی شده است، اما این که جوانان خود را در کنار بزرگان هنر اول ایران ببینند و جایزه هایی را از دست بهترین های موسیقی کشور دریافت کنند، بی تردید انگیزه ای دو چندان برای آنها خواهد بود.

در هر صورت یکی از آن دسته از اتفاقاتی که می تواند به پیشرفت موسیقی کشور کمک کند، معرفی استعداد های جوان است که باید بیش از پیش در کشور ما رونق پیدا کند.

گفتنی است؛ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی ماه در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار