مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور;

اعزام ۱۰ هزار مبلغ از قم به امامزادگان کشور

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ هزار مبلغ از قم به امام زادگان کشور اعزام می‌شود گفت: ترویج فرهنگ وقف در دستور کار این مبلغان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شفیع‌زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت : سازمان اوقاف در کشور وظایف مختلفی دارد ازجمله ترویج فرهنگ قرآن، حفظ و نگهداری موقوفات و مدیریت امام زادگان است.

 

وی با تأکید بر اینکه مبلغان باید مروجین فرهنگ وقف باشند افزود: اعزام مبلغ یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ وقف است که سالانه 10 هزار مبلغ از قم به امام زادگان کشور اعزام می‌شوند.

 

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این مبلغان در جوار امام زادگان مشغول خدمت هستند تصریح کرد: این مبلغان بازوان ما در بحث ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف هستند و امروز ما نیازمند تبلیغ در عرصه فرهنگ وقف باواسطه مبلغین هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه تبلیغ این امر جزو سنت‌های دیرینه اسلام و دیگر ادیان الهی است و اهل‌بیت و پیامبران اسلام نیز واقف بودند گفت : عموم مردم نیز اگر می‌توانند باید واقف باشند و اگر نمی‌توانند باید مروج این سنت حسنه باشند.

 

شفیع‌زاده با بیان اینکه بیشتر موقوفات ما در قالب روضه‌خوانی است اضافه کرد: موقوفات دارو درمان و موقوفات علمی نیز در سطح کشور وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر 400 دانشگاه در کشور موقوفه است گفت:99 درصد از مراکز دمانی قم موقوفه هستند و باید این سنت حسنه در تمام کشور برای پوشش نیازهای اقتصادی و مباحث کلان اجتماعی نیز به‌کارگیری شود.


انتهای پیام / ه


اعزام مبلغ از قم به امامزادگان کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار