امام جمعه ارومیه و نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:شرکت در مراسم ۹ دی یک وظیفه شرعی و ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه  با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۹ دی، گفت:شرکت در مراسم ۹ دی را یک وظیفه شرعی و اخلاقی است و از آن می توان به عنوان نماد وحدت ملی یاد کرد.

وی افزود:حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن‌ها بایستد در برابرتمام دنیای آن‌ها خواهند ایستاد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد:در این روز عده‌ای به رای ۴۰ میلیونی مردم پشت پا زدند و مصیبت عظیمی را برای کشور به بار آوردند و عزاداران ابا عبدالله الحسین را مورد هجمه قرار دادند.

وی افزود:مردم ولایت مدار نیز  در این روز با بصیرت به سخنان رهبری لبیک گفتند و با حضور میلیونی خود در تظاهرات، فتنه سال ۸۸ را سرکوب کردند.

امام جمعه ادامه داد:متاسفانه بعداز گذشت سال ها از آن مصیبت عظیم عده‌ای هنوز از این کار خود هنوز پشیمان نشده اند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز بصیرت تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید و در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفریدند و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساختند.

قریشی با اشاره به وفات حضرت معصومه ادامه داد: فاطمه معصومه (ع) دارای مقام بزرگ و با عظمتی دارد که در نزد خداوند متعال دارای مقام شفاعت است و وجود بارگاه آن حضرت در کشور نعمت بزرگی است که زیارت آن بهشت را نصیب‌مان می‌کند.

انتهای پیام/ن.م

سالروز حماسه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.