نیروهای ارتش سودان جنوبی به منزل پل مالونگ که در خارج به سر می برد، حمله کردند.

حمله نیروهای امنیتی سودان جنوبی به منزل فرمانده پیشین ارتش این کشوربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی امروز جمعه اعلام کردند نیروهای ارتش سودان جنوبی به منزل «پل مالونگ Paul Malong » فرمانده پیشین ارتش این کشور که در خارج به سر می برد، حمله کردند.

اعلام این موضوع در حالی است که دولت سودان جنوبی، «دائو آترجونگ Dau Auterjong » رقیب این فرمانده پیشین ارتش را به سمت فرماندهی نیروهای ارتش در منطقه منصوب کرده است تا احتمال وقوع هر گونه تهدید علیه دولت از بین برود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، نیروهای ارتش و نیروهای امنیت ملی سودان جنوبی، وارد محل سکونت «مالونگ» در شهر «مالوالخون Malualkhon » شدند و این مکان را مورد بازرسی قرار دادند.

«لول روای کوآنگ» سخنگوی ارتش سودان جنوبی در این باره گفت وی هیچ گونه اطلاعات رسمی در خصوص حمله نیروهای امنیتی به منزل مالونگ در اختیار ندارد.

سودان جنوبی از سال 2013 در جنگ به سر می برد. در این سال، نیروهای وفادار به «ریک ماچار» رئیس جمهور پیشین این کشور که از اعضای اقلیت «نوئر» است، جنگ علیه نیروهای وفادار به سالوا کر، رئیس جمهور را که از اقلیت «دینکا» است آغاز کردند. این درگیری ها باعث تقسیم کشور در راستای خطوط قومیتی شد.

حمله روز پنجشنبه پس از آن صورت گرفت که آترجونگ، به سمت فرمانده نیروهای ارتش در ناحیه «آوئی» منصوب شد. بنا به گفته کارشناسان، این انتصاب باعث می شود مالونگ دیگر قادر نباشد از نفوذ نظامی خود در این منطقه استفاده کند.

انتهای پیام/

یورش ارتش سودان جنوبی به خانه فرمانده پیشین ارتش این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار