خسارت بیش از 13 میلیارد ریالی حریق در اراضی خراسان شمالی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت : از ابتدای امسال تاکنون حریق در اراضی ملی و جنگلی خراسان شمالی13 میلیارد و 600 میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی گفت : در سال جاری از 41 فقره حریق در استان خراسان شمالی 289 هکتار از اراضی ملی و جنگلی استان خراسان شمالی 28 هزار کیلومتر مربعی در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه حریق در اراضی استان  در مقایسه با سال گذشته  از لحاظ تعداد و بعد سطح کاهش داشته است ، افزود : در مدت مشابه سال قبل 56 فقره حریق در سطح 451 هکتار از اراضی ملی و جنگلی رخ داد.

حیاتی با اشاره به این که سال گذشته بر اثر حریق 10 میلیارد و 375 میلیون ریال به اراضی ملی و جنگلی خراسان شمالی خسارت وارد شد ، اظهار کرد : خسارت وارد شده حریق به اراضی ملی و جنگلی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی عوامل انسانی و سهل انگاری گردشگران و دامداران را از علل اصلی حریق در مراتع عنوان کرد و گفت: توصیه می شود مردم هنگام خاموش کردن آتش در طبیعت نکات ایمنی را رعایت کنند.

حیاتی افزود : توصیه می شود در صورت بروز و مشاهده هرگونه حریق مردم موضوع را سریعا به این اداره کل اطلاع دهند .

گفتنی است : گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع ، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/آ

امسال 41  فقره حریق در اراضی استان خراسان شمالی رخ داده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.