رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:بيش از 14 هزار رأس دام جهت شناسايی بيماری های سل و تب مالت آزمایش شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دكتردادفر، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:به منظور شناسايی دام های آلوده به بيماری های سل و تب مالت بيش از 14 هزار رأس دام سنگين طی سال جاری تست و آزمايش شدند.

وی افزود: تعداد 7 هزار و 450 رأس عليه بيماری سل تست توبركوليناسيون و تعداد 6 هزار و 900 رأس عليه بيماری بروسلوز خون‌گيری و آزمايش شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان جنوبی  با بيان اينكه مبارزه با بيماری های مذكور در واحدهای دارای گاو و گوساله به صورت سه مرحله در سال انجام می شود،گفت:بیش از 90 درصد برنامه های پیش بینی سالیانه در این دو حوزه محقق شده که طی تست و آزمايشات انجام شده موردی از آلودگی دام های استان به بيماری سل مشاهده نشد ولی 3 راس دام شیرده آلوده به تب مالت با اعزام به کشتارگاه از چرخه تولید حذف شد.

دكتردادفر افزود: یکی از مهمترین راه های انتقال بیماری های مذکور از طریق شیر آلوده به انسان است، از این رو دامپزشکی در صورت شناسایی دام های آلوده بلافاصله نسبت به حذف آن ها اقدام می کند.
انتهای پیام/ب


مشاهده سه مورد دام آلوده به تب مالت در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.