مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی مشکل اساسی بازسازی بازار تاریخی اراک را همکاری نکردن دستگاه‌ها عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستس و گردشگری استان مرکزی در نشست مرمت بازار تاریخی اراک گفت: مشکل اساسی در خصوص بازسازی بازار تاریخی اراک همکاری نکردن سایر دستگاه‌های مربوطه است چرا که در طرح تدوین شده ۳ ساله که برای تمامی دستگاه‌ها وظایفی تعیین شده بود هیچ دستگاه مربوطه‌ای بجر شهرداری و میراث فرهنگی همکاری نکردند و این ۳ سال بدون هیچ گونه همکاری به پایان رسید.

حسینی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری ۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و بهسازی ابلاغ شد که این امر باعث شد کار عملیاتی از پایان سال ۹۴ آغاز شود افزود: به منظور بازسازی و مرمت بازار تاریخی اراک و ثبت جهانی شدن آن ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۶، یک میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای این امر در نظر گرفته شده است که تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.

اله داد، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم در این نشست گفت: با احداث کانال اصلی عبور تاسیسات که برای حذف کابل‌های مخابرات، لوله‌های آب، جمع اوری کنتور‌ها و تعبیه لوله‌های اب آتش نشانی در بازار ایجاد می‌شود می‌توانیم در ساماندهی وضعیت بازار و آمادگی آن برای ثبت جهانی تلاش کنیم.

اله داد افزود: تاکنون ۱۵۰ متر این کانال تاسیساتی ۸۵۰ متری اجرا شده است.

انتهای پیام / ج

پایان ۳ سال زمان در نظر گرفته شده برای بازسازی بازار اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.