معاون آبخیزداری و مسئول پی گیری پروژه بین المللی منارید در استان گفت : تاکنون 233 معیشت خانگی در روستاهای پایلوت منارید استان خراسان شمالی راه اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ محمد فرامرز معاون آبخیزداری و مسئول پی گیری پروژه بین المللی منارید در خراسان شمالی گفت : آموزش 68 معیشت خانگی با استفاده از توسعه صنعت قالی بافی و چرخه تولید نخ از پشم در روستای سرداب و راه اندازی 40 معیشت خانگی با استفاده از توسعه صنعت قالی بافی و چرخه تولید نخ ابریشمی از نوغان در روستای قتلیش از جمله اقدامات در این پروژه بین المللی در خراسان شمالی است .

وی افزود : آموزش و راه اندازی 25 معیشت خانگی با استفاده از توسعه صنعت نساجی در روستای تفتازان و آموزش و راه اندازی 100 معیشت خانگی پته دوزی در روستا های بربرقلعه ، تازه قلعه و قلهک از دیگر اقدامات در روستاهای پایلوت مناریددر استان است.

فرامرز با بیان اینکه شهرستان های بجنورد ، شیروان و مانه و سملقان را پایلوت پروژه بین المللی منارید در استان برشمرد و گفت : روستاهای هدف در این طرح شامل قتلیش (علیا ، سفلی ) ، سرداب ، قلهک(علیا و سفلی) ، تفتازان، بربر قلعه، تازه قلعه، یالانچی و ارناوه است.

وی تصریح کرد :در این طرح 40 هزار نفر ساعت کارگاه ظرفیت سازی و کارگاه آموزشی- معیشتی انجام شده است .

گفتنی است : طرح بین المللی منارید(MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می شود.

انتهای پیام/آ

راه اندازی 233 معیشت خانگی در پروژه بین المللی منارید در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.