مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش 25 درصدی صادرات سیمان در استان خبر داد.

کاهش صادرات سیمان در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛جمال خشوعی مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه رشد شاخص‌های تسهیلی صادرات از گمرک استان همدان اظهار کرد: زمانی تعداد زیادی از صادرکنندگان استان همدان حاضر به انجام صادرات از گمرک همدان نبودند ولی از سه سال گذشته تعداد صادرکنندگان از گمرک همدان روند رو به رشدی به خود گرفته است.

وی خاطر نشان کرد:افزایش دو برابری تعداد صادرکنندگان از گمرک استان همدان افزود: تعداد صادرکنندگان از همدان راضی‌کننده نبوده و این تعداد افراد باید افزایش داشته باشند تا بتوان رقم صادراتی از همدان را افزایش داد.

مدیرکل گمرک استان همدان گفت: در 9 ماهه امسال 12 میلیون و 836 هزار و 583 دلار سیمان به وزن 384 هزار تن از گمرک استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

خشوعی با بیان اینکه سیمان با اختصاص 12 درصد از صادرات کل استان همدان به خود در رتبه چهارم کالاهای صادراتی استان همدان قرار دارد، عنوان کرد: صادرات سیمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد:سیمان صادراتی از گمرک استان همدان 88 درصد از وزن کالاهای صادراتی استان همدان را به خود اختصاص داده است، افزود: سیمان استان همدان به کشورهای کویت، سومالی و عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: عمده صادرات استان همدان به کشور عراق انجام می‌شود اما ایجاد کارخانه‌های تولید سیمان در کشور عراق و استان‌های مرزی سبب شده است تا صادرات سیمان استان همدان به کشور عراق کاهش یابد.

خشوعی اظهار داشت:مشکلات صادرات از گمرک همدان تصریح کرد: یکی از مشکلات صادرات در استان همدان گواهی مبدأ است و همچنین اداره استاندارد براساس شرح وظایف دقت بیشتری می‌کند که نارضایتی صادرکنندگان را به دنبال نداشته باشد.

وی تاکید کرد:در حوزه صادرات در کمرگ استان و سایر سازمان‌های همجوار هیچ مانعی نداریم، ادامه داد: ترخیص کالای صادراتی در گمرک همدان یک ساعته و واردات حداکثر در ظرف سه روز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

کاهش 25درصدی صادرات سیمان در همدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار