یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی معتقد است، مطالعه در حالت درازکش و خوابیده می‌تواند موجب آسیب به ستون فقرات شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛   محمدباقر شمسی دکترای تخصصی فیزیوتراپی با بیان اینکه  استفاده از میز مطالعه موجود می‌شود بدن در وضعیت استاندار قرار گرفته و فشاری به عضلات وارد نشود البته پشت میزنشینی هم قواعد خاص خود را دارد و باید میز و صندلی فرد ارتفاع مناسب داشته و استاندارد باشد.

شمسی بیان کرد: ارتفاع میز و صندلی باید به گونه‌ای باشد که فرد زمانی که آرنج خود را روی میز میگذارد کف دست به چانه برسد از طرفی پای فرد زمانی که روی صندلی می‌نشیند باید کاملا روی زمین قرار گرفته و آویزان نباشد.

شمسی  بیان کرد: نحوه نشستن افراد روی صندلی باید به گونه‌ای باشد که کاملا به پشتی صندلی تکیه داده و قوس کمر پرشودخم شدن طولانی مدت موجب شده تا عضلات در حال انقباض باقی بمانند و این انقباض طولانی مدت موجب می‌شود جریان گردش خون به خوبی انجام نشده و فرد دچار خستگی و درد عضلات شود.

این فیزیوتراپیست در خصوص افرادی که از میز و صندلی برای مطالعه استفاده نمی‌کنند، گفت: این افراد نیز باید برای مطالعه نهایتا از یک میز کوچک یا جعبه کارتون استفاده کرده و کتاب را روی آن و مقابل خود قرار دهند.

شمسی در خصوص مطالعه در حال درازکش نیز هشدار داد و افزود: دراز کشیدن چه به پشت و چه به شکم وضعیت استانداردی برای مطالعه نیست و موجب انقباض غیراصولی عضلات می‌شود.

وی افزود: مطالعه طولانی مدت در این شرایط، موجب تغییر وضعیت ستون فقرات شده و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

 

انتهای  پیام/ز

 

مطالعه طولانی مدت موجب تغییر وضعیت ستون فقرات شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.