تا کنون بیش از 1200 واحد تولیدی استان سمنان جهت دریافت بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بانکهای عامل این استان معرفی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در نود و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان گفت: در سالجاری و در جهت رونق تولید در استان و کمک به طرح های نیمه تمام و همچنین بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی بیش از ۲هزار واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب شده اند که تا این لحظه پرونده یک هزارو 209 واحد در جلسات کارگروه بررسی و جهت عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شده است.


وی اظهار داشت: از این تعداد واحد معرفی شده به بانکها ، 327 واحد مربوط به بخش صنعت و 882 واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است که در مجموع رقمی به ارزش بیش از 9 هزار میلیارد ریال از بانکهای عامل تسهیلات دریافت خواهند کرد.


رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به رتبه اول این استان در تعداد پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور افزود: در سال جاری 458 واحد تولیدی استان سمنان به ارزش بیش از 2 هزارو 700 میلیارد ریال تسهیلات از بانکها دریافت کرده اند.


بهروز اسودی گفت: تاکنون در حدود 30 درصد از واحدهای معرفی شده با بانکها تسهیلات دریافت کرده اند که سهم صنعت حدود 212 میلیارد تومان و سهم کشاورزی 60 میلیارد تومان است.


وی با تشکر از همکاری بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات و عقد قرارداد با واحدهای تولیدی تصریح کرد: بانک صنعت و معدن با پرداخت 82 درصد از سهم پرداختی در بین بانکهای عامل پیشتاز است و پس از آن بانکهای توسعه صادرات ، سپه ، کشاورزی و ملی در رتبه های بعدی قرار دارند.


رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در این جلسه با درخواست 59 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند موافقت و جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.


بهروز اسودی با اشاره به اشتغالزایی ۳۰۰ نفری طرح های معرفی شده اظهار داشت: از این تعداد طرح ، 15 طرح به ارزش 59 میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و 44 طرح به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است.


وی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست اضافه کرد: در این جلسه مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و امور زیربنایی سه واحد تولیدی روناس کاشی ، کاشی مارلک مه و یک واحد تولیدی بسته بندی تخم مرغ بررسی شد.


دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به اجرایی شدن ۵۷ درصد مصوبات این کارگروه اذعان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات 517 واحد تولیدی استان سمنان بررسی و در جهت رفع موانع 1241 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.


انتهای پیام / ه


پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.