دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر در هلمند اعلام کرد که در یک سال اخیر در این ولایت، حدود هزار و نهصد غیر نظامی در نبردها، انفجارها و حمله‌های تروریستی کشته و زخمی شده‌اند.

کشته و زخمی شدن ۱۹۰۰ غیر نظامی در هلمند طی یک سال گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر در هلمند اعلام کرد که در یک سال اخیر در این ولایت، حدود هزار و نهصد غیر نظامی در نبردها، انفجارها و حمله‌های تروریستی کشته و زخمی شده‌اند.

مسئولان این کمیسیون می‌گویند که از این رقم، نزدیک به دویست غیر نظامی جان باختند و نزدیک به هزار و پانصد غیر نظامی دیگر زخم برداشته‌اند.

عفیفه معروف، رئیس دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر در هلمند گفت: «هلمند دو سال خونین را پست سر گذاشته است. تلفات غیر نظامیان به شمول زنان و کودکان افزایش است و ما از این بابت نگران هستیم.»

یافته‌های این کمیسیون نشان می‌دهند که زنان و کودکان نیز مشمول قربانیان یک سال اخیر نبرد هلمند هستند.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند گفت: «نیروهای امنیتی ما همیشه کوشیده اند که از غیر نظامیان حفاظت کنند. اکثر این غیر نظامیان بر اثر فعالیت‌های طالبان کشته شده اند.»

این نگرانی‌ها در حالی ابراز می‌شوند که هم اکنون نبرد میان نیروهای دولتی و مخالفین مسلح دولت در چند ولسوالی این ولایت ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار