در پی تشدید تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی سال نوی میلادی را سالی پرخطر دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی روز گذشته (یکشنبه) مدعی شد که سال 2018 میلادی سالی «بسیار پرخطر» خواهد بود؛ زیرا تنشها با کره شمالی و ایران تشدید شده است.

وی مدعی شد: ما در اینجا این فرصت را بدست آورده ایم که به برخی از «بدترین بازیگران» سال 2018 اشاره ای کنیم. پرزیدنت ترامپ باید دقیقا برعکس اقداماتی را که باراک اوباما انجام داد، انجام دهد. اوباما گفت که نمی خواهد مداخله کند؛ اما خب توافق با ایران نتیجه ای نداد.

این سناتور کارولینای جنوبی به ترامپ پیشنهاد کرد که به مردم آمریکا بگوید چرا توافق هسته ای با ایران نتیجه ای نداشته است.

لیندسی گراهام در ادامه سخنانش، درباره خطر وقوع جنگ میان آمریکا و کره شمالی هشدار داد و گفت که به عقیده وی اگر پیونگ یانگ یک آزمایش موشک بالستیک دیگر انجام دهد، 30 درصد احتمال دارد که آمریکا از گزینه نظامی علیه این کشور استفاده کند.

وی مدعی شد: اگر کره شمالی یک بمب هسته ای را آزمایش کند، این احتمال به 70 درصد می رسد. سال 2018، سالی خواهد بود که توانایی کره شمالی برای هدف قرار دادن خاک آمریکا نادیده گرفته می شود. تحریم ها هیچ گاه بدون تهدید گزینه نظامی نتیجه بخش نبوده است.

گراهام همچنین در پایان صحبتهایش افزود که ایران نظاره‌گر واکنش آمریکا نسبت به کره شمالی است و پیونگ یانگ هم واکنش دولت آمریکا در قبال تهران را زیر نظر دارد.

تنشها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای ترامپ علیه رهبر کره شمالی و همچنین اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه جزیره کره در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است. توهین های رئیس جمهور آمریکا به کیم جونگ اون هم تمامی ندارد و او بارها رهبر کره شمالی را «چاق و کوتوله» و «مرد موشکی» خطاب کرده است. کره شمالی در ماه نوامبر سال 2017 اعلام کرد که با موفقیت یک موشک را که می تواند هر نقطه از خاک آمریکا را هدف قرار دهد، آزمایش کرده است.


انتهای پیام/

سخنان گراهام درباره احتمال وقوع جنگ میان آمریکا و کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار