مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۲۷ درصدی صادرات گمرک کرمانشاه طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۶۷۰ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۸۶۰ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۷۲۹ تن درگمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.

وی افزود: دراین مدت تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۵۱۹ میلیون و۴۸۳ هزار و ۶۵۰ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۹۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش با ۲۷ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات و بازارچه های استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

حیدری در ادامه بیان داشت: دراین مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان ۹۳ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۴۶۵ دلار کالا به وزن ۲۲۵ هزار و ۴۵۷ تن بوده که جایگاه دوم را در بین گمرکات استان به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری تشریفات صادرات از گمرک خسروی ۴۲ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۶۶۳ دلار کالا به وزن ۱۴۹ هزار و ۷۲۱ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش با ۳۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: تشریفات صادرات گمرک پاوه نیز ۱۵ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۸۲ دلار کالا به وزن ۲۱ هزارو ۴۵۸ تن است.

ویی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، لوازم خانه داری و پاکیزگی، انواع ظروف پلاستیکی و ملامین، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده کولرهای آبی، جوال و کیسه برای بسته بندی کالا از نوار پلی اتیلن یا پلی پروپیلن، رول نایلون، پودر یا مایع لباسشوئی، رب گوجه فرنگی، سیمان، رخام پولیش داده شده عنوان کرد و گفت: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.


انتهای پیام/ز

 

گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را  به خود اختصاص داده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.