محدودیت ساخت و ساز در عرصه های شهری روی گسل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر کارگروه شورای فنی هرمزگان مقاوم سازی ساختمان های فرسوده روی گسل زلزله دراستان را ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،صالح دریانور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر کارگروه شورای فنی هرمزگان گفت: مقاوم سازی و بهسازی ساختمان های فرسوده روی گسل زلزله دراستان با هدف پیشگیری از کاهش تلفات جانی را ضروری ضروری است.

وی افزود:ساختمان بر اساس کیفیت و رعایت مسائل ایمنی رتبه بندی شود تا بازده ساختمان ها برای مردم مشخص و فضای رقابتی به مقاوم سازی بنا منجر شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر کارگروه شورای فنی هرمزگان افزود: ناظران فنی ساختمان باید با روش و شیوه نامه به روز، مراحل مختلف کنترل و ارزیابی اجرایی ساختمان را احراز کنند.

دریا نورد گفت: با توجه به زلزله خیزی استان سیاست گزاری و نظارت ها در حوزه های شناسایی گسل ها، مجوزهای ساخت، تایید نقشه های شهری و اجرای طرح های ساختمانی تخصصی و به روزتر می شود.

دبیر کارگروه شورای فنی استان گفت: در عرصه های شهری که بر روی گسل قرار دارد محدودیت ساخت و ساز صورت می گیرد و این مکان ها به فضای باز یا پارک اختصاص می یابد.

وی گفت: شورای فنی استان پس از بازدیدی که از زلزله کرمانشاه داشت موضوع اعمال نظارت های فنی بیشتر برای سالم سازی و بهسازی بافت های فرسوده را در دستور کارقرار داد.

انتهای پیام/ز

تاکید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر محدودیت ساخت و ساز در عرصه های شهری روی گسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.