معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: کمپین حمایت از مادران باردار سالم با هدف شناسایی و ارائه خدمات سلامت به تمامی مادران باردار در این دانشگاه فعال شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: اگر جامعه‌ای دارای مادران سالم باشد فرزند سالم نیز خواهد داشت و سلامت سبب ایجاد توسعه یافتگی جوامع و ارتقای سواد سلامت مادران باردار می‌شود.

وی افزود: سلامت مادران باردار یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جامعه محسوب می‌شود که دولت و مردم در ایجاد آن نقش دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا مادران جامعه به حق شرعی، عرفی و قانونی خود که همان سلامت است برسند، زیرا سلامت حق مسلم همه مردم است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: باید دولت‌ها بخواهند سلامت مادران باردار را تضمین کنند و بارداری‌های پرخطر با ارائه آموزش‌های سلامت کاهش یابد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید سامانه مراقبت از مادران قبل و حین بارداری و پس از زایمان ادامه داشته باشد تا سلامت آنان تضمین شود.

وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان سناریو‌های مرگ مادران تکراریست و نظیر آن در سال‌های گذشته اتفاق افتاده که قابل پیشگیری است و هر چه توسعه یافتگی جوامع بیشتر شود شاهد کاهش مرگ و میر مادران خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در سیستان و بلوچستان دومین دلیل مرگ مادران بعد از خونریزی بیماری‌های مزمن مثل دیابت، فشار خون و بیماری قلبی است و باید برای آن برنامه ریزی شود.

طباطبایی تصریح کرد: شیوه زندگی در گسترش این بیماری‌های مزمن تاثیر بسزایی دارد و استفاده از غذا‌های سنتی، کم تحرکی و دخانیات موجب افزایش این بیماری‌ها در مادران باردار می‌شود.

انتهای پیام/ع

کمپین حمایت از مادران باردار  زاهدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار