فرماندار سردشت با اشاره به مرز و وابستگی افراد به درآمدهای مرزی گفت:مرزنشینان صرفاً بر درآمدهای مرزی تکیه نکنند و به دنبال فعالیت های مولد باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  نژاد جهانی فرماندار سردشت  در جریان بازدید از دوره های آموزشی دهیاران با اشاره به مرز و وابستگی افراد به  درآمدهای مرزی گفت: مرز تنها منبع درآمدزایی در این شهرستان نیست و فرصت های دیگری هم برای اشتغالزایی وجود دارد.

مرزنشینان صرفاً بر درآمدهای مرزی تکیه نکنند

وی افزود: وابستگی بیش از اندازه به درآمدهای مرزی فرصت فعالیت در زمینه های دیگر و مهارت آموزی را از افراد سلب می کند و بهتر است مرزنشینان صرفاً بر درآمدهای مرزی تکیه نکنند و دنبال فعالیت های مولد باشند.

جهانی ضمن تقدیر از مجریان برگزاری دوره آموزشی دهیاران  از نحوه برگزاری آن و مشارکت بیشتر و بهتر نسبت به دوره های برگزار شده در سنوات گذشته ابراز خرسندی نمود.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت آموزش گفت: تدوین و تبیین طرح های جامع و راهبردی برای توسعه روستایی یکی از اهداف شهرستان در راستای توسعه است و تهیه طرح های جامع و گام نهادن در مسیر توسعه مستلزم آموزش و توجیه دهیاران است.

جهانی مهارت را یکی از عوامل توسعه یافتگی خواند و تصریح کرد: برای پیشرفت و ترقی باید رفتارهای فردی  را در راستای توسعه یافتگی ساماندهی و مهارت های خود را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/م

لزوم تمرکز مرزنشینان بر فعالیت های مولد و اشتغالزایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.