تشکیل27 پرونده در دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی

جانشین دادستان انتظامی سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی گفت : تعداد 27 پرونده انتظامی دردادگاه انتظامی سردفتران ودفتریاران استان تشکیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ محمود فرامرزی جانشین دادستان انتظامی سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی گفت : با بررسی از عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در نه ماهه سال جاری تعداد 27 پرونده انتظامی تشکیل و منجر به صدور کیفر خواست شده است که در مقایسه با عملکرد سال 95 به میزان هزار و 500درصد افزایش داشته است .

 فرامزی افزود : با توجه به معاملات تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی و ثبت وقایع ازدواج و طلاق در استان به منظور نظارت به عملکرد و جلوگیری از هر گونه تخلفات احتمالی و تعقیب و مجازات سردفتران ودفتریاران و رسیدگی به شکایات و گزارش علیه آنان، داگاه بدوی انتظامی با حضور یک عضو قضائی دادگاه تجدید نظر و یک نفر از سردفتران مرکز استان و مدیر کل ثبت استان در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان  تشکیل و نسبت به کیفرخواست های صادره از سوی جانشین دادستان انتظامی رسیدگی و بر حسب نوع تخلفات مبادرت به صدور رأی اعم از مجازات نقدی و انفصال موقت و دائم می شود.

وی گفت : در سال جاری با توجه به تعداد 27 پرونده کیفرخواست صادره تاکنون 31 پرونده در دادگاه بدوی انتظامی منجر به صدور رأی شده است .

فرامرزی افزود: 4پرونده  از آراء صادره دادگاه بدوی انتظامی مربوط به پروندهای تشکیلی سال 95 بوده است .

وی گفت : با هماهنگی های صورت پذیرفته با مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان جلسات به طور منظم تشکیل و پرونده ها در کمترین زمان ممکن رسیدگی ودر همان روز رسیدگی منجر به صدور رای می شود و جهت اجرا به واحدهای ثبتی مربوطه ابلاغ می شود.

گفتنی است : در نه ماهه سال جاری تاکنون بیش از 50 هزار معاملات در دفاتر اسناد رسمی تنظیم که رتبه اول کشوری با رشد 3 درصد را داشته است .

انتهای پیام/آ

افزایش هزار و 500 درصدی پرونده های انتظامی خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.