تجهیز زمینهای کشاورزی به روش آبیاری نوین

 مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان امسال به روش ها نوین آبیاری می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان با ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار، امسال به روش های نوین آبیاری مجهز شدند.

عبدالعلی بهاءالدینی افزود: برای هر هکتار اجرای طرح نوین آبیاری ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده که ۸۵ درصد آن از سوی دولت و به‌صورت بلاعوض تأمین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان به سامانه‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی تجهیز شده است ادامه داد:امسال ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش آب و خاک استان اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

مدیر آب‌ و خاک جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ طرح استانی و ملی در بخش آب و خاک جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست افزود: تأمین آب ۳۰۰ هکتار از اراضی احمد غریب در شهرستان دنا با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و با ۴۵ درصد پیشرفت در دست اجراست.

بهاء الدینی ادامه داد: همچنین طرح تأمین آب ۳۰۰ هکتار از زمین‌های بن زرد شهرستان دنا با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال و پیشرفت کاری ۴۰ درصد و ۴۰۰ هکتار از اراضی گندی خوری این شهرستان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و ۳۵ درصد پیشرفت کاری در دست اقدام است.

وی گفت: طرح تأمین آب از سد خاکی کوهبرد در کهگیلویه با حجم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب با پیشرفت کاری ۵۵ درصد و اعتباری بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال در دست اجرا است که با پایان این طرح ۳۰۰ هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت آبیاری تحت فشار خواهد رفت.

وی ادامه داد: سد خاکی ایلی آباد بهمئی هم باحجم سه میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب و پیشرفت کاری ۹۰ درصدی در دست اجراست.

کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی دارد که ۲۰۰ هزار هکتار آن به‌صورت دیم است و سالانه ۸۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در آنها تولید می شود.

 

انتهای پیام/ش

تجهیز ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد  به روش آبیاری نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.