مشاور اجتماعی وزیر نفت گفت:تحقق مطالبات مردم در مناطق پیرامونی پارس جنوبی بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های وزارت نفت قرار دارد.

طرح‌های مسئولیت اجتماعی در پارس جنوبی اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید امیر طالبیان ظهر امروز در مراسم افتتاح دوره‌های آموزشی و توانمند سازی نیروهای بومی منطقه پارس جنوبی در شهرستان کنگان با اشاره به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در مناطق پیرامونی تاسیسات و صنایع اظهار داشت: وزیر نفت برای تحقق مطالبات مردم و اجرایی شدن طرح‌های مورد درخواست آنها بر اساس مسئولیت اجتماعی تاکید کرده است.

وی، توانمند سازی نیروهای بومی منطقه پارس جنوبی را یکی از مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت دانست و افزود: مهارت آموزی و توانمندسازی نیروهای تحصیل‌کرده منطقه پارس جنوبی در اولویت برنامه تدوین شده در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی است که دوره آموزشی یاد شده در این راستا است.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با تاکید بر افزایش خدمات رسانی به مردم مناطق پیرامونی صنایع وزارت نفت خاطر نشان کرد: ان‌شالله روزی برسد  نیروهای توانمند شده خدمات لازم به این مناطق ارائه دهند و وزارت نفت حامی و پشتیبانی کننده باشد.

طالبیان با تاکید بر تسریع در تکمیل طرح آبرسانی به شهرستان جم تصریح کرد: تکمیل طرح آبرسانی به شهرستان جم با مشارکت وزارت نفت یکی دیگر از  طرح‌های مسئولیت اجتماعی است که باید در تکمیل آن در راستای تحقق مطالبات مردم تسریع شود.

وی، اجرای اتوبان بوشهر به دیر را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اجرای این پروژه با همکاری وزارت نفت تاکید کرد: تسریع در تکمیل این پروژه از اولویت‌های وزارت نفت است که در این راستا اعتبارات لازم مصوب شده است.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با اشاره به اینکه افق آینده وزارت نفت این است که استان بوشهر توسعه یابد افزود: اجرای طرح‌های توانمند سازی مهارتی برپایی و تشکیل  کلاس‌های تقویت علمی دانش‌آموزان در مناطق پیرامونی تاسیسات پارس جنوبی از  برنامه‌های مهم است که در این راستا دانش‌آموزان منطقه جنوب استان بوشهر در کنکور سراسری امسال رتبه‌های زیر یک‌هزار کسب کرده‌اند که جای خوشحالی است.

طالبیان سیاست بعدی وزارت نفت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی را اسکان نیروهای اقماری دانست و گفت: در این زمینه به جای توسعه شهرک‌ها و ساخت منازل سازمانی پرداخت تسهیلات و اسکان این نیروها در دستور کار قرار گرفته است.

وی از ابلاغ بخشنامه اسکان کارکنان اقماری صنعت نفت خبرداد و تاکید کرد: برای خارج شدن نیروهای وزارت نفت از طرح اقماری، بخشنامه اسکان آنها صادر شده و با ابلاغ این بخشنامه امکان پرداخت تسهیلات بانکی برای تهیه مسکن کارکنان اقماری وزارت نفت فراهم شده است.

مشاور اجتماعی وزیر نفت از همکاران در طرح اقماری خواست به این بخشنامه توجه جدی و از فرصت فراهم شده برای خانه‌دار شدن استفاده کنند.

طالبیان، استفاده از نیروهای بومی در صنایع و تاسیسات وزارت نفت را از دیگر مسئولیت‌های اجتماعی دانست و افزود: استفاده از نیروهای بومی توانمند مناطق پیرامونی صنعت نفت از برنامه‌های مهم وزارت نفت است که در این راستا طرح توانمندسازی مهارتی اجرا شده است.

وی تاکید کرد: تدارکات و پشتیبانی اجرای طرح‌های نفت و گاز و پتروشیمی باید نیروهای بومی در اولویت باشند و در این راستا تامین کالاها و مایحتاج این تاسیسات باید از مناطق پیرامونی تامین و از وارد کردن از  دیگر استان‌ها جلوگیری شود.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با تاکید بر نقش مهم آموزش در فراهم شدن اشتغال در تاسیسات پارس جنوبی بیان کرد: آموزش باید منجر به تجربه، یادگیری و مهارت‌آموزی شود تا زمینه اشتغال نیروهای بومی فراهم شود.

طالبیان تاکید کرد: افق دید برای آموزش نباید تنها به ایجاد اشتغال باشد بلکه باید از این ظرفیت ضمن  افزایش ارزش آرمانی و اعتباری زمینه صادرات نیروهای مهارتی به دیگر کشورها مهیا شود.

انتهای پیام/پ

اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی در پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.