سرمایه گذاری در لرستان؛

اعلام آمادگی ۷ گروه خارجی برای سرمایه گذاری در لرستان

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری استانداری لرستان گفت: پارسال ۷ گروه خارجی برای سرمایه گذاری در این استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا خزایی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری لرستان بیان کرد: موضوع جذب سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان یک امر فرادستگاهی به شمار رفته و تنها به یک مجموعه خاص مربوط نمی‌شود.

وی ادامه داد: با این وجود در چند سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در لرستان اقدامات مختلفی صورت گرفته است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان عنوان کرد: سال گذشته ۷ گروه سرمایه‌گذاری خارجی از کشور‌های ایتالیا، انگلیس، ژاپن، چین و فرانسه برای حضور در لرستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

خزایی اظهار داشت: بر همین اساس یک شرکت سرمایه‌گذاری چینی اقدام به سرمایه‌گذاری ۲ میلیون دلاری برای تولید لوله‌های آبیاری مدرن در الیگودرز کرده و از سوی دیگر یک شرکت فرانسوی برای تولید تخم چشم زده ماهی در شول‌آباد فعالیت خود را آغاز و مجموعه ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد که فاز اول آن با سرمایه ۲ میلیون دلار اکنون در حال احداث است.

این مسئول بیان کرد: همچنین با تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته با یک هیات بلغارستانی قرار بر این شده دو نیروگاه در شهرستان‌های الیگودرز و ازنا با ارزش ۲۰ میلیون دلار احداث شود که زمین مورد نیاز نیز واگذار شده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان عنوان کرد: از سوی دیگر با مشارکت سرمایه‌گذار هلندی اکنون گلخانه ۵۰ هکتاری در مجموعه کشت و صنعت در حال احداث بوده و شاهد نقش ویژه آن در توسعه لرستان هستیم.

انتهای پیام/م

 ۷ گروه خارجی برای سرمایه گذاری در لرستان اعلام آمادگی کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.