مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از رشد 85 در صدی کاشت زعفران در ملایر خبر داد.

رشد 85 درصدی کاشت زعفران در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی مروت‌امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی و بحران کم‌آبی طی چند سال گذشته تعداد زیادی از کشاورزان اقدام به کشت محصولات کم‌آب‌بر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصولات طی چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است گفت: در سال 92  سطح زیر کشت زعفران در ملایر پنج هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر بیان کرد: این میزان در سال 95  به 36 هکتار و در سال جاری نیز به 85 هکتار افزایش پیدا کرده است.

 مروت امیری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود طی چهار سال آینده از راضی زیر کشت زعفران در ملایر به بیش از یکصد هکتار برسد، گفت: برداشت زعفران از هر هکتار از 2.5 کیلوگرم در ملایر در حال حاضر به چهار کیلوگرم در سال جاری رسیده و تقریبا 60 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر هکتار کشت زعفران 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره پرداخت می‌شود که متقاضیان باید در کلاس‌های آموزش شرکت کرده و گواهینامه داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر ابراز امیدواری کرد طی سال‌های آینده سطح قابل توجهی از اراضی ملایر به کشت زعفران اختصاص پیدا کند که این امر می‌تواند باعث اشتغال زایی بیشتر در سطح شهرستان ملایر شود.

 انتهای پیام/ب

سطح زیر کاشت زعفران در ملایر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.