سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: برای افزایش بازآفرینی شهری، حمایت از توسعه گران را در برنامه کاری خود قرار داده ایم.

اراضی شرکت عمران و به سازی شهری ایران برای توسعه گران به حراج گذاشته شده استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در مراسم کلنگ زنی 100 واحد مسکونی در محله سیروس تهران با بیان اینکه رویکرد وزیر راه و شهرسازی در 5 سال گذشته محقق شده است، اظهار کرد: در این رویکرد سعی کرده ایم با استفاده از ابزارهای قانونی بتوانیم پروژه محوری به سمت محله محوری حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: در این حوزه نیازمند ابزارهای قانونی بودیم که توانستیم خوشبختانه با استفاده از ابزارهای قانونی این تغییر رویکرد به مرحله اجرایی برسانیم.

عشایری تصریح کرد: با شکل گرفتن ستاد ملی بازآفرینی در شهرها و استان های مختلف طی چهار سال گذشته این تغییر رویکرد قوت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه نتیجه چهار سال تدبیر و اندیشه موضوع بازآفرینی شهری در طی آن سال ها بوده است، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی؛ تمامی دستگاه ها از جمله شهرداری ها و مدیریت شهری نوسازی بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری را در دستور کار خود قرار دادند.

سرپرست شرکت عمران و به سازی شهری ایران با تاکید براینکه برای تحقق بازآفرینی شهری چند ابزار مورد نیاز است،گفت: اولین ابزار نگاه همدلی و هم افزایی و دومین ابزار اعطای تسهیلات به انبوه سازان و سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: چهار رکن اصلی از جمله دستگاه های دولتی ، شهرداری ها و بخش خصوصی باید برای نوسازی محله ها اقدامات خود را جدی تر کنند برای به نتیجه رسیدن این اقدامات باید هم افزایی در این حوزه جدی تر شود.

عشایری با اشاره به اینکه در جریان نوسازی و ارتقا زیرساخت ها توانمندی اقتصادی و فرهنگی مالکان را افزایش داده و نیازهای اولیه آن را در لایحه بودجه سال 97 در نظر گرفته ایم، بیان کرد: برای افزایش بازآفرینی شهری حمایت از توسعه گران را در برنامه کاری خود قرار داده ایم.

وی گفت: طبق تکلیف برنامه ششم توسعه باید سالانه 100 هزار واحد مسکونی در بافت های هدف تولید شود و برای تحقق آن 50 میلیون تومان برای سازندگی، تسهیلات پرداخت می شود.

سرپرست شرکت عمران اذعان کرد: 5 هزار میلیارد تومان در بودجه به تصویب مجلس رسید که بر اساس آن 2500 میلیارد تومان سپرده گذاری بدون نرخ سود از سوی دولت و 2500 میلیارد تومان دیگر از سوی بانک مسکن با نرخ سود 9 درصد سپرده گذاری می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال اراضی که در اختیار دولت بود در ابعاد مختلف در اختیار توسعه گران قرار گرفته است، بیان کرد: سعی کرده ایم با استفاده از رویکرد پروژه محوری اراضی در اختیار دولت را به صورت رایگان در اختیار توسعه گران قرار دهیم و در این بخش هیچ سودی به دولت تعلق نمی‌گیرد.

عشایری توضیح داد: در 100 محله و 40 شهر ایران اراضی که در اختیار شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بود، پروژه های محله محوری خود را آغاز کردند و آغاز نوسازی صد واحد مسکونی در محله سیروس تنها یک نمونه از این پروژه ها بود.

به گفته وی؛ مراسم کلنگ زنی 25 هزار واحد مسکونی در چهل شهر ایران زده شد.

عشایری در خاتمه به ویژگی های این پروژه اشاره کرد و گفت: داشتن حیاط اختصاصی در تمام واحدهای مسکونی و کاهش تراکم واحدها به دو یا سه طبقه و افزایش کیفیت ساخت و سازها، تفکیک عملکردهای عمومی و خصوصی از مهمترین ویژگی های این پروژه به شمار می رود.

انتهای پیام/

مراسم کلنگ زنی 100 واحد مسکونی در محله سیروس تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار