مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: 108 هزار هکتار اراضی تصرفی در استان کرمان داریم که از سال 85 هم تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با بیان اینکه تصرف اراضی ملی بحث سابقه داری است و حدود 108 هزار هکتار اراضی تصرفی در استان کرمان داریم که از سال 85 هم تعیین تکلیف نشده است،گفت: منابع طبیعی براساس وظیفه قانونی خود باید طرح دعوا و این مسئله را پیگیری کند.

وی افزود: در سطح استان کرمان 60 نیروی یگان حفاظت داریم که به صورت شرکتی فعالیت می کنند.

در این جلسه همچنین عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: بحث اراضی تصرف شده سنواتی این است که آب این اراضی مجاز است و از سوی دیگر همه خرده مالک هستند و زمین خوار نیستند؛ کشاورز بوده اند که اطلاع نداشته و دولت در 40 سال قبل کوتاهی کرده و این مسائل را حل نکرده است.

وی افزود: باید با تصرفات جدید برخورد و قلع و قمع شود اما بحث اراضی سنواتی بسیار متفاوت است.

همچنین یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه گفت: یکی از دستور کارهای جلسه امروز، اجرای احکام قطعی است که از سوی محاکم قضایی مبنی بر رفع تصرف اراضی دولتی صادر شده است.

وی افزود: 574 هکتار از این میزان اراضی تصرف شده که باید خلع ید شود در بردسیر است که حکم خلع ید ابلاغ شده اما منابع طبیعی اقدام نکرده و 227 هکتار در شهرستان کرمان، 76 هکتار در زرند، 58 هکتار در راور، 32 هکتار در انار وغیره وجود دارد.

انتهای پیام/ی

باید با تصرفات جدید اراضی برخورد شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار