103 مسئول ایمنی در قالب طرح مدل خودبازرسی درون کارگاهی در کارگاههای خراسان جنوبی مستقر شدند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ محمد سنجری ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت : این تعداد مسئول ایمنی امسال در قالب طرح مدل خودبازرسی درون کارگاهی با هدف کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه های تولیدی مستقر شدند.


وی افزود : در راستای اجرای این مدل در 9 ماه گذشته برای 149 نفر افراد معرفی شده از سوی کارفرما به عنوان مسئول ایمنی، پرونده تشکیل و برای توانمند سازی این افراد 8 هزار و 344 نفر ساعت آموزش های ایمنی برگزار شد.


محمد سنجری گفت: تا کنون از بین افراد معرفی شده 103 نفر موفق به اخذ گواهی تأیید صلاحیت شدند و هم اکنون در کارگاهای معرفی و مشغول انجام وظیفه هستند.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: این مدل با تکیه بر توان و ظرفیت کارگاه و با معرفی مسئول ایمنی ذی صلاح از سوی کارفرما در حال اجرا است.


وی گفت: رویکرد اساسی و جدید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای توسعه فرهنگ ایمنی، بهبود شرایط محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار، استفاده از مدل خودبازرسی دورن کارگاهی است.


سنجری افزود: در این مدل کارفرما ملزم به بکارگیری یک نفر نیروی واجد صلاحیت با عنوان مسئول ایمنی است که انتخاب مسئول ایمنی بر اساس مدرک تحصیلی، سوابق آموزشی ایمنی، سابقه کار وتعداد کارگران کارگاه و مطابق با آیین نامه ابلاغی است.


وی گفت: مهمترین وظیفه مسئول ایمنی تهیه خط و مشی ایمنی کارگاه و تدوین برنامه شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک در کارگاه است.
انتهای پیام/ک

معرفی 149 نفر  به عنوان مسئول ایمنی در کارگاههای خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار