مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در استان قم بیش از ۴۲ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که ۷۰ درصد آن‌ها در نهادهای حمایتی عضویت ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛رضا سلیقه پیش از ظهر امروز در کارگروه زنان استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید برای برطرف شدن مشکل زنان سرپرست خانوار استان برنامه‌ای ویژه در نظر گرفت.

وی افزود: بهزیستی قم در سال 96 نزدیک به 7 میلیارد تومان وام در زمینه اشتغال خانگی به بانک‌های استان ارجاع داده‌ که تاکنون کمتر از 20 درصد آن به متقاضیان پرداخت‌شده، مهم‌ترین علت عدم استقبال بانک‌ها از پرداخت وام اشتغال خانگی قرض‌الحسنه بودن وام‌های مربوطه است در حالی‌که بانک‌ها عموماً به دنبال منافع و منفعت‌های شخصی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قم آمار قابل‌توجه زنان سرپرست خانواده در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در استان قم بیش از 42 هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که 70 درصد این زن‌ها هم عضو کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند در حالی‌که بسیاری از این افراد ازنظر مالی به‌شدت در مضیقه هستند.

سلیقه با اشاره به اهمیت اشتغال زنان سرپرست خانواده در داخل خانه تصریح کرد: باید تا آنجایی که امکان دارد زنان سرپرست خانواده را به‌سوی اشتغال در داخل خانه‌ها سوق داد و از سوق دادن آن‌ها به‌سوی شهرک‌های صنعتی خودداری کرد که به‌نوبه خود می‌تواند آسیب‌های فراوانی را به همراه داشته باشد.

وی مشکل کودکان خیابانی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در مبحث کودکان خیابانی و محل امن نیز اقدامات قابل‌توجهی در سال 96 در استان قم به وجود آمده تا علاوه بر کاهش این معضلات محل و مکان امن و ایمنی هم برای ماندن احتمالی کودکان یا زنان در بیرون از خانه ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: باید تا پایان برنامه ششم توسعه آسیب‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف را تا 20 درصد کاهش داد که با روندی که در حال حاضر وجود دارد تحقق این آمار امکان‌پذیر نیست.

نماینده فرمانداری در امور بانوان نیز در این جلسه ابراز کرد: باید بازار عرضه تولیدات مشاغل خانوادگی در استان را ایجاد کرد، باید بازارچه‌ای دائمی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی در استان قم راه‌اندازی شود.

عبداللهی با بیان اهمیت حفظ و گسترش مشاغل خانگی عنوان کرد: باید از سوق دادن زنان سرپرست خانوار به‌سوی شهرک‌های صنعتی جلوگیری کرده و زنان سرپرست خانوار را در محدوده خانه صاحب شغل کرد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در زمینهٔ ایجاد بازارچه تولیدات عرضه مشاغل خانگی دستگاه‌های مختلف جزیره‌ای عمل کرده و بعد از گذشت 4 سال از آغاز بخش‌های ابتدایی احداث آن هنوز هیچ پیشرفتی در این زمینه اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/الف

باید زنان سرپرست خانواده را به سوی اشتغال در داخل خانه ها سوق داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار