پیوندی:

سازمان مستقلی برای جوانان کشور وجود ندارد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: نبود سازمان مستقل برای جوانان خلاق و با نشاط کشور، وظایف سازمان جوانان جمعیت هلال احمر را سنگین کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانعلی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و تقدیر از فعالان امدادرسانی در زلزله استان کرمانشاه، که عصر امروز (سه‌شنبه)  در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد:نبود سازمان مستقل برای جوانان خلاق و با نشاط کشور، وظایف سازمان جوانان جمعیت هلال احمر را سنگین کرده است.

وی تصریح کرد: از اهداف عمده سازمان جوانان جمعیت هلال احمر می‌توان به کاهش آلام و دردهای حادثه دیدگان، ترویج صلح و دوستی و جلوگیری از بروز خشونت اشاره کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: دادن نقش و بها به جوانان و بهتر دیدن آنها، کمک بزرگی به حضور موثر و نقش آفرینی بهتر قشر جوان کشور در امور مختلف می کند.

پیوندی خاطرنشان کرد: باید تشکیلات مناسبی برای بهره‌مندی از فضای مناسب حضور جوانان سراسر کشور و روح لطیف و خلاق آنها فراهم شود.

وی اضافه کرد: اساسنامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در آبان ماه سال ۱۳۲۶ به تصویب رسید و این سازمان پس از انقلاب فعالیت خود را با جدیت بیشتری دنبال کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: در طول ۷۰ سال فعالیت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، این سازمان در عرصه‌های مختلف بسیار پرفروغ حضور داشته است.

پیوندی تصریح کرد: باید به جوانان کشور فرصت بیشتری برای نقش آفرینی داده شود و در واقع باید به آنها اعتماد کنیم و در صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از حضور جوانان استفاده کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مشکلات زیرساختی بسیاری داریم و با استواری بر اعتماد به جوانان می توانیم با حضور این قشر توانمند مشکلات نامبرده را حل و فصل کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: باید جایگاه مرجعیت جوانان در کشور را جدی بگیریم و آنها را در رده‌های مختلف جذب کرده و به جوانان به عنوان نیرویی موثر هویت بدهیم.

پیوندی ادامه داد: سواد اجتماعی جوانان کشور باید عمق بیشتری پیدا کند و همچنین با افزایش منابع در ترمیم زیرساخت‌ها و استاندارد سازی آنها با حضور و مشارکت جوانان می توان گام‌های موثری برداشت.

وی خاطرنشان کرد: جوانان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، روحیه مهربانی و ایثار را در میان مردم پخش می‌کنند و با اقدامات امدادی خود صلح و دوستی را ترویج می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: شبکه سازی در فضای مجازی یکی از راه‌هایی است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر می‌تواند با کمک آن‌ هویت واقعی فعالیت‌های خود را ابراز کند.

پیوندی اضافه کرد: جوانان جمعیت هلال احمر در قالب تیم های سحر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور یافتند و بار زیادی را از دوش مردم حادثه دیده برداشتند و مشکلات مردم را کاهش دادند و بر این اساس باید فرصت لازم را در اختیار جوانان قرار دهیم.

انتهای پیام/

صحبت های مهم رئیس جمعیت هلال احمردر مراسم بزرگداشت هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار