اردن تصویب قانونی جنجالی در کنست رژیم صهیونیستی درباره شهر قدس را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت اردن تصویب پیش نویس قانونی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را که بر اساس آن، در آینده، واگذاری بخشی از شهر قدس به فلسطینی‌ها بسیار سخت خواهد شد، محکوم کرد.

محمد مومنی سخنگوی دولت اردن سه شنبه گفت:: «ما اقدام کنست اسرائیل را در تصویب پیش نویس قانونی درباره شرایط واگذاری تنها بخشی از شهر قدس به فلسطینی‌ها محکوم می‌کنیم».

کنست اسرائیل روز سه شنبه پیش نویس قانونی را تصویب کرد که هر تصمیم رژیم اشغالگر قدس برای واگذاری بخشی از شهر قدس به فلسطینی‌ها در آینده، مستلزم موافقت دو سوم نمایندگان کنست (۸۰ رای از مجموع ۱۲۰ رای) است.

تصویب این قانون جنجالی که واگذاری هر یک از بخش‌های شهر قدس به فلسطینی‌ها به رای اکثریت بالای نمایندگان نیاز دارد در واقع می‌تواند مانع از تقسیم این شهر در چارچوب هر گونه طرح سازش در آینده شود.

سخنگوی دولت اردن افزود قدس شرقی بخشی از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ است و شهر قدس یکی مسایل مهمی است که وضعیت و سرنوشت آن باید مطابق با قوانین بین المللی تعیین شود.

از طرف دیگر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تصمیمات جدید کنست و حزب لیکود رژیم اسرائیل را ادامه تلاش‌های دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر خواند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اواسط ماه دسامبر گذشته اعلام کرد کشورش شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و سفارت آمریکا از تل آویو و شهر قدس منتقل می‌شود.

 انتهای پیام/

اردن طرح مصوب در پارلمان رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار