مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از جمع‌آوری 7 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در استان زنجان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از بخش‌هایی که خیران در آن مشارکت فعالی دارند، جمع‌آوری زکات است، گفت: بر همین اساس برنامه‌ریزی مطلوبی در حوزه زکات انجام شده تا از ظرفیت این بخش در کمک به نیازمندان استفاده شود.

صفری با اشاره به جمع‌آوری ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان با رشد ۸۵ درصدی نسبت به سال قبل گفت: در تلاش هستیم که میزان زکات در استان تا پایان سال به ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف فقرا و ۴۰ درصد صرف پروژه‌ها شود گفت: البته در استان زنجان درصد‌ها کمی متفاوت بوده و طبق آمار تاکنون ۶۵ درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف فقرا و ۳۵ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به پرداخت زکات در ۴۲۸ روستای استان افزود: مبالغ جمع‌آوری شده در حوزه زکات در بخش ساخت، مرمت و بهسازی پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی در ادامه از ارائه سایر خدمات به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مورد توجه توسط این نهاد اشتغالزایی برای مددجویان است.

صفری با اشاره به اینکه اغلب مددجویان زیرپوشش این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار ۳۵۸ زن سرپرست خانوار در استان زنجان از خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه امسال ۵۴۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است، اضافه کرد: در این زمینه ۵ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ن

 
 

جمع‌آوری ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.