مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 39 سکونتگاه غیر رسمی شهرهای استان اردبیل در قالب 759 پروژه ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در شهر اردبیل 15 محله با 106 پروژه، در مشگین شهر 17 محله با 581 پروژه و پارس ‌آباد 7 محله با 72 پروژه اقدامات بازآفرینی انجام شده است.

وی اضافه کرد: ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در این استان با هدف ارتقای کیفیت زندگی در محلات انجام می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در استان اردبیل شهرهای اردبیل ، مشگین شهر، پارس آباد و خلخال دارای بیشترین میزان سکونتگاه غیر رسمی است گفت: از نظر جمعیت بر اساس مطالعات حدود 15 درصد جمعیت در این محلات ساکن هستند و شهر اردبیل با 963 هکتار دارای بیشترین میزان سکونت غیر رسمی است.

حیدری بیان کرد: ساخت و سازهای بدون مجوز و خارج از برنامه رسمی و قانونی شهر سکونتگاه های غیر رسمی را در محلات ایجاد و خدمات شهری را با مشکل مواجه کرده است.

وی درباره ساماندهی بافت های فرسوده محلات شهرها نیز گفت: مهم ترین مسائل و مشکلات این محله‌ ها نوسازی و تعریض معابر می باشد و برای ساماندهی آنها تسهیلات وام مسکن برای هر واحد به میزان 400 میلیون ریال برای شهر اردبیل و 300 میلیون ریال برای سایر شهرها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این مورد تا سال 94 برای 2 هزار واحد ، در سال 95 برای یک هزار و 500 واحد و امسال نیز برای 725 واحد پرونده تشکیل شده و به بانک‌ های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده ‌اند.

انتهای پیام/ح

ساماندهی 39 سکونتگاه غیررسمی در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.