خلخال میزبان جشنواره بازی های روستایی و بومی محلی شمالغرب کشور

رئیس هیات ورزش های روستایی و بومی و محلی استان اردبیل گفت: جشنواره بازی های روستایی و بومی محلی شمالغرب کشور در شاهرود خلخال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا احدی، رئیس هیات ورزش های روستایی و بومی و محلی استان اردبیل افزود: بزودی خانه های ورزش در روستاهای این استان با هدف توسعه ورزش بومی و محلی در روستاهای فاقد سالن های ورزشی راه اندازی می شود.

وی گفت: خانه های ورزش روستایی در مکان های بلااستفاده دولتی از جمله مدارس روستایی راه اندازی شده و امکانات ورزشی مورد نیاز این اماکن که با کمک نمایندگان مردم استان در مجلس از مرکز کشور تهیه شده از سوی هیات ورزش روستایی و بومی و محلی استان تامین و در اختیار این خانه ها قرار خواهد گرفت.

رئیس هیات ورزش های روستایی و بومی و محلی استان اردبیل همچنین اظهار کرد: خلخال با برگزاری بیشترین سطح جشنواره ها، همایش ها و مسابقات بومی و محلی در روستاها با کسب رتبه برتر استان در این زمینه موفق به گسترش و توسعه این ورزش در بین اهالی روستاهای شهرستان شده است.

احدی با بیان اینکه تنوع گویش ها و اقلیم خلخال این شهرستان را تبدیل به یک قطب توسعه ورزش های بومی و محلی تبدیل کرده از برگزاری نخستین جشنواره ورزش های بومی و محلی منطقه شمال غرب کشور به میزبانی شهرستان خلخال در سال آینده خبر داد.

وی در این خصوص گفت: این جشنواره با حضور میهمانانی از 5 استان کشورمان اردیبهشت ماه سال 97 در بخش شاهرود خلخال برگزار خواهد شد.

وی همچنین به آمادگی هیات ورزش روستایی و بومی و محلی استان برای برگزاری جشنواره ایل و طوایف در فصول مختلف سال در شهرستان های مختلف استان اشاره کرد و افزود: با توجه به تنوع گویش ها و آئین ها در خلخال این شهرستان به عنوان نخستین شهرستان در برگزاری این جشنواره انتخاب خواهد شد.

میرمرسلی ، رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال نیز در این جلسه از بیمه و سازماندهی بیش از یک هزار ورزشکار در هیات ورزش های روستایی و بومی و محلی این شهرستان در 9 ماه سال جاری خبر داد و گفت: 14 روستای خلخال برای راه اندازی خانه های ورزش روستایی انتخاب شده است.

انتهای پیام/ح

نخستین جشنواره ورزش های بومی و محلی منطقه شمال غرب کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.