عضو کمیسیون اجتماعی گفت: بسیاری از تکدی‌گران، فعالیت‌های باندی و مافیایی می‌کنند و دنبال سوء استفاده از احساسات مردم هستند.

یرسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوع تکدی‌گری در کشور گفت: عده‌ای از متدکیان نیازمند واقعی هستند که باید مشکلات آنان را حل کرد اما عده زیادی از آنان نیازمندان کاذب و غیرواقعی هستند که با روش‌هایی نوین از مردم اخاذی می‌کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این نیازمندان کاذب فعالیت‌های باندی و مافیایی می‌کنند و دنبال سوء استفاده از احساسات مردم هستند، اظهار کرد: علاوه بر این ما شاهد ورود تکدی‌گرانی از کشورهایی چون پاکستان، بنگلادش، هندوستان و افغانستان به کشور هستیم.

 عضو کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت شناسایی باند‌های تکدی‌گری است، تصریح کرد: دولت می‌تواند با کمک سازمان‌های مردم نهاد، نیازمندان واقعی را شناسایی کند و از این طریق گامی اساسی در کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی بردارد.

خضری با بیان اینکه عمدتا نیازمندان واقعی تکدی‌گری و گدایی نمی‌کنند، اظهار کرد: دولت، سازمان بهزیستی، شهرداری، وزارت کشور، نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید به صورت یکپارچه و هماهنگ معضل تکدی‌گری را در کشور حل کنند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار