سخنگوی سازمان انتقال خون از حضور بیش از 2 میلیون اهدا کننده طی 9 ماه اول سال جاری در مراکز اهدای خون خبر داد.

حضوربیش از 2 میلیون اهدا کننده طی 9 ماه اول سال جاری در مراکز اهدای خونبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: 2میلیون و 94هزار و 489 اهدا کننده خون برای نجات بیماران نیازمند به خون طی 9 ماهه سال جاری برای اهدای خون به مراکز انتقال خون آمدند، با این وجود در روزهای سرد و هوای آلوده ای که پشت سر می گذاریم همچنان نیاز مستمر به اهدای خون وجود دارد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن اعلام این مطلب افزود: طی مدت یاد شده از میان بیش از 2 میلیون اهدا کننده که به پایگاه های سراسر کشور مراجعه کردند، بیش از یک میلیون و 585هزار نفر از آنان موفق به اهدای خون شده اند.

 سخنگوی سازمان انتقال خون همچنین از رشد آمار اهدای خون بانوان در استانهای اردبیل، کردستان و گیلان طی مدت یاد شده خبر دارد.

وی افزود: 2 میلیون و 747 هزار و 115 واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول فشرده شده، پلاسما و پلاکت طی این 9 ماه در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

گفتنی است؛ بنا براین گزارش، استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین میزان اهدای خون را در کشور داشته اند.

همچنین استان های قزوین، گیلان، و آذربایجان غربی بیشترین میزان رشد اهدای خون را طی 9 ماه سال 1396 نسبت به مدت مشابه سال قبل دارا بوده اند.

انتهای پیام/

نیاز مستمر به خون در روزهای سرد و هوای آلوده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار