«استوارت بیکر» از مقامات امنیتی سابق آمریکا پیشنهاد داد واشنگتن به منظور حمایت از آشوب‌گران در ایران برای آنها بمب‌های دست‌ساز ارسال کند!

مقام سابق آمریکایی خواستار ارسال بمب‌های دست‌ساز برای اغتشاشگران ایران شد!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «استوارت بیکر» از مقامات امنیتی سابق آمریکا پیشنهاد داد واشنگتن به منظور حمایت از آشوب‌گران در ایران برای آنها بمب‌های دست‌ساز ارسال کند!

وی در مقاله‌ای در پایگاه خبری Lawfare ضمن حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران نوشت: به نظر من دولت دونالد ترامپ باید برای حمایت از معترضان ایرانی کاری بیشتر از نشستن و دست تکان دادن انجام دهد.

استورات بیکر که سابقه حضور به عنوان معاون و دستیار ارشد در وزارت خارجه آمریکا و وزارت امنیت داخلی این کشور و همچنین آژانس امنیت ملی را در کارنامه دارد، در ادامه گفت همانطورکه ایران زمانیکه موافق حضور نیروهای آمریکایی در عراق نبود، روش برخورد مستقیم را برای بیان نارضایتی خود انتخاب کرد، آمریکا نیز باید روش مستقیم‌تری را برای حمایت از معترضان ایرانی در پیش بگیرد.

این مقام سابق دولت جرج بوش در ادامه پیشنهاد داد آمریکا پرتابه‌های انفجاری ضدزره (EFP) که نوعی بمب دست‌ساز به شمار می‌روند را در اختیار معترضان ایرانی قرار دهد.

به گفته او، استفاده از این پرتابه‌های انفجاری برای نیروهای معارض غیرمسلحی که با یک نیروی مسلح زرهی روبه رو هستند، بسیار مفید و تاثیرگذار خواهد بود و دفن آنها در جاده‌ها و استفاده از آنها علیه اهداف تعیین‌شده می‌تواند اثرات مخربی بر روحیه نیروهای دولتی بگذارد!

استوارت بیکر در پایان مقاله خود نوشته است: می‌دانم که در رابطه با ارسال این سلاح یا فناوری‌های مشابه برای معترضان ایران تردیدهای زیادی وجود خواهد داشت و انجام این کار ممکن است تبعات زیادی نیز برای نیروهای آمریکایی در منطقه به دنبال داشته باشد اما ایران باید بداند که انجام چنین کاری می‌تواند جزو گزینه‌های ما باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار