گروه بین المللی بحران گفته است که احتمال دارد جنگ افغانستان در سال ۲۰۱۸ میلادی تشدید یابد.

جنگ افغانستان در سال ۲۰۱۸ میلادی تشدید می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه بین المللی بحران در گزارشی نوشته است است که احتمالا جنگ افغانستان در سال ۲۰۱۸ میلادی تشدید می یابد.

گروه بین المللی بحران در نخستین گزارش سال ۲۰۱۸ خود گفته است که استراتژی ایالات متحده برای افغانستان موجب خواهد شد تا عملیات قوای آمریکایی به خصوص حملات هوایی در این کشور افزایش یابد.

این گروه همچنین گفته است که قوای افغان در ۲۰۱۸ عملیات تهاجمی بیشتری را علیه گروه طالبان و سایر گروه‌ها راه اندازی خواهد کرد تا آن گروه را مجبور به مذاکره و توسل جستن به راه حل سیاسی کند.

در گزارش این گروه آمده است که در حال حاضر، استراتژی ایالات متحده در افغانستان فقط به عملیات نظامی منحصر بوده و با موانع جدی مواجه است.

این گروه گفته است که عملیات تهاجمی علیه طالبان نمی تواند مسیر و یا انگیزه جنگ را در میان مخالفین مسلح دولت افغانستان تغییر بدهد.

بر اساس گزارش این گروه، طالبان پس از ۲۰۰۱ میلادی نسبت به هر زمان دیگر، قلمرو بیشتری را در اختیار دارد؛ نسبت به گذشته بیشتر مجهز است و حتی توانایی حمله به شهرها را دارد.

در گزارش گروه بین المللی بحران آمده است که طرز تفکر آمریکا درباره مخالفین مسلح فعال در افغانستان اشتباه است، زیرا بر اساس این گزارش، از دست دادن قلمرو در گذشته نیز رهبران گروه طالبان را وادار به مذاکره نکرد.

در این گزارش گفته شده که انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹ در افغانستان، احتمالا بر عملیات تهاجمی علیه گروه طالبان تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار