خرید توافقی زعفران به منظور حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان تا پنجم بهمن در خراسان جنوبی تمدید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت:هم اکنون امکان خرید زعفران در تمام مراکز تعاون روستایی شهرستان ها فراهم شده و کشاورزان می توانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.
وی با بیان اینکه زعفران پس از تحویل به مراکز خرید جهت تعیین عیار و کیفیت،به آزمایشگاه ها ارسال و پس از تعیین درجه کیفیت،قیمت آن مشخص می شود،افزود:در استان تنها دو آزمایشگاه در شهرستان های قاین و بیرجند زعفران را آنالیز می کنند.
عصمتی پور از خرید 2 تن و 500 کیلوگرم زعفران تاکنون از کشاورزان خبر داد و گفت:از این مقدار یک تن و 500 کیلوگرم از زعفران خریداری شده از کشاورزان در سامانه ثبت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه خرید توافقی زعفران در استان با خرید پوشال درجه دو تا سرنگین از 4 میلیون و 300 هزار تومان تا 5 میلیون و 500 هزار تومان متغیر است،افزود:در خرید توافقی 40 درصد نقدی و 60 درصد به فاصله سه ماهه پرداخت می‌شود.

وی گفت:تاکنون 2 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است و یک میلیارد و 200 میلیون تومان از مطالبات کشاورزان باقیمانده که در نوبت پرداخت قرار دارد.

عصمتی پور افزود:در این زمینه جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و با توجه به تاریخ تحویل و تعیین عیار و کیفیت زعفران پول به کشاورزان پرداخت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اظهار کرد:15 هزار هکتار از از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیرکشت زعفران است که پیش بینی شده امسال 51 تن زعفران از این اراضی برداشت شود.

انتهای پیام/غ

تمدید خرید توافقی زعفران در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار