استاندار اردبیل گفت: گردشگری استان اردبیل توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل ظرفیت استان اردبیل در حوزه گردشگری را یادآور شد و گفت: ورود سالانه 7 تا 8 میلیون نفر گردشگر به استان اردبیل نشانه و نمود بارزی از استعداد فوق‌العاده این منطقه برای جذب گردشگر است در واقع استفاده از فرصت گردشگری در فصل زمستان حایز اهمیت است.

وی اظهار کرد: نگاه ما به بخش گردشگری ریشه ای و مهم است و مطالعات ایجاد پیست های اسکی و آب های گرم استان را به مشاوران داخلی و خارجی واگذار کرده تا شاهد توسعه گردشگری در استان خواهیم بود.

استاندار اردبیل گفت: موضوع زمستان بیدار و استفاده از فرصت گردشگری این فصل در برنامه کاری است و مطالعات ایجاد پیست های اسکی و آب های گرم استان به مشاوران داخلی و خارجی واگذار شده تا شاهد توسعه گردشگری در استان باشیم.

بهنام جو اضافه کرد: مطالعات در این زمینه تا تابستان سال آینده به پایان رسیده و ایجاد و توسعه پیست های اسکی، تله کابین و تله سیژهای مدرن در مشگین شهر و خلخال و آلوارس از سال آتی شروع خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های جذب گردشگر آب های معدنی استان نیز گفت: به موضوع آب درمانی پزشکی در استان توجه اساسی می شود و قرار است تعدادی از پزشکان عمومی استان را برای گذراندن دوره های ویژه آب درمانی به خارج از کشور اعزام و زمینه برای ایجاد کلینیک های آب درمانی در استان فراهم شود.

وی همچنین اضافه کرد: جاذبه های طبیعی استان از جمله دریاچه های موجود در پارس آباد، گرمی و اردبیل و همچنین جاذبه های تاریخی استان فرصت های بی نظیر جذب گردشگر در استان محسوب می شوند.

انتهای پیام/ح

ظرفیت استان اردبیل در حوزه گردشگری

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.