بهره برداری از طرح پایاب سد خداآفرین تا پایان سال آینده

طرح پایاب سد خداآفرین تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،بهروز ندایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل امروز در بازدید از روند اجرایی این طرح افزود: 30 هزار میلیارد ریال در حوزه پایاب سد خداآفرین در شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد مغان هزینه می شود که 18هزار میلیارد ریال توسط امور آب منطقه ای اردبیل و 12 هزار میلیارد ریال نیز در حوزه جهاد کشاورزی در مهار آب های مرزی و آبی کردن اراضی دیم منطقه سرمایه گذاری می شود.

وی گفت: طرح در حال اجرای پایاب سد خداافرین یکی از طرح های بزرگ کشور در حوزه اقتصادی و نمود و مصداق بارز یک طرح اقتصاد مقاومتی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: مهار آب های سطحی و استفاده بهینه ازآن یکی از موفق ترین و کارآمدترین طرح ها و برنامه های دولت تدبیر وامید در سه سال گذشته بوده است.

 ندایی افزود : اعتباری که برای مهار آب های سطحی به استان اردبیل اختصاص یافت یک میلیارد دلار بوده که به منظورتکمیل زیر ساخت های لازم برای تبدیل 62 هزار هکتار از اراضی دیم و کم حاصلخیزمنطقه مغان به اراضی آبی هزینه خواهد شد.

وی گفت: این طرح عظیم ملی در اراضی پایاب سد خداآفرین در دشت مغان نقش سازنده ای در ایجاد اشتغال وبکارگیری نیروهای بیکار منطقه و همچنین افزایش1.4 میلیون تنی انواع محصولات کشاورزی خواهد داشت.

وی افزود: این طرح سالانه بیش از 10 هزار میلیارد ریال برای منطقه درآمد در پی خواهد داشت و در آینده ظرفیت های صادرات محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بالا را در منطقه بخصوص شهرستان بیله سوار فراهم خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ع

اجرای پایاب سد خداافرین یکی از طرح های بزرگ کشور است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.