رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان گفت: در سال 96 قریب به 10 میلیارد تومان جریمه برای پرونده منجر به محکومیت در تعزیرات حکومتی انجمن حمایت از مصرف کننده استان همدان رای گرفته است.

10 میلیارد تومان پرونده منجر به محکومیت به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  طاووسی رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان  با بیان اینکه در خصوص جلوگیری از گرانی ها بارها در طول سال تذکر پیشنهادات و راهکار هایی ارائه شده است گفت: گرانی چندین مولفه و عامل است که دست به دست هم داده و باعث گرانی می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما بدنبال کیفیت، سلامت و استاندارد کالا هستیم افزود: بصورت مقطعی گرانی هایی وجود داشته که خارج از میانگین تورم کشوری بوده است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان با بیان اینکه یکی از وظایفی که قانون گذار پیش بینی کرده و اختیار آن را به انجمن حمایت داده مشورت دادن به دستگاه های اجرایی و دستگاه هایی بوده است که با حقوق مصرف کننده و حقوق شهروندی در ارتباط هستند بیان کرد: این قانون کلیه دستگاه های دولتی و نهاد های عمومی غیر دولتی را در بر میگیرد.

  وی با اشاره به اینکه در مواردی که احساس شده تصمیمی ضرر و زیانی را برای مردم در پی داشته است موارد منعکس به دستگاه ها منعکس شده است عنوان کرد: دربسیاری از موارد جواب مثبت شنیده و در برخی موارد نیز با پاسخ منفی مواجه شدیم که در این راستا تخلفات صورت گرفته را به تعزیرات حکومتی منعکس کرده و جریمه های سنگینی برای دستگاه ها در نظر گرفته شده است.

  طاووسی با اشاره به جریمه 10 میلیاردی واحد های صنفی و دولتی یادآور شد: در سال 96 نزدیک به 10 میلیارد تومان پرونده منجر به محکومیت در تعزیرات حکومتی انجمن حمایت از مصرف کننده رای گرفته که با صراحت و اراده می گوییم این مهم یک حرکت بی نظیر بوده است.

 وی با بیان اینکه در کل کشور ادعا داریم که تا کنون چنین اتفاقی صورت نگرفته است تصریح کرد: در این راستا انجمن حمایت از مصرف کننده توانسته است با صراحت، ارداه و قدرت ورود پیدا کند و قریب به 10 میلیارد تومان حکم محکومیت بگیرد به گونه ای که بخش اعظم این ها دستگاه های دولتی نهادهای عمومی غیر دولتی بوده اند.

 رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان در پایان در خصوص عوارض پارکینگ بیمارستان ها با بیان اینکه پرونده ها به تعزیرات ارسال و در شعبه قطعی نیز رای صادر شده است گفت: اگر در شعبه تجدید نظر رای تایید شود مبلغ جریمه نیز به مردم اعلام می شود.

انتهای پیام/د.ا

10 میلیارد جریمه در تعزیرات حکومتی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار