به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همانطور که قبلا در خبرها از سوی نهادهای مربوطه اعلام شده بود، طرح رجیستری از تاریخ ۱۴ آذرماه امسال وارد فاز دوم خود شد و تمام گوشیها و تبلتهای برند آیفون را شامل ساخت.
همچنین پیش از شروع این مرحله، طی اطلاعرسانیهای صورتگرفته از سوی همین نهادها، مبنی بر اینکه تمام دارندگان تلفن همراه از برند آیفون تا قبل از تاریخ ۱۴ آذرماه حتما حداقل یکبار گوشی خود را با سیمکارت خود روشن کرده و فعال کنند تا شناسه گوشی آنها در سامانه ثبت گردد، مشخص گشته بود که بعد از این تاریخ، هر گوشی یا تبلت غیرقانونی از این برند، حتی در صورت روشن شدن نیز، ثبت نخواهند شد و پس از یک ماه قطع خواهند شد.
بنابراین به محض روشن شدن این تجهیزات پس از آن تاریخ، برای آنها پیامکی مبنی بر محتوای مذکور، یعنی غیرقانونی بودن تجهیز و عدم دریافت خدمات اپراتوری تا یک ماه آینده ارسال شده است.
بر همین اساس و با گذشت یک ماه از ارسال این نوع پیامک به مشترکین اولین سری از گوشیهای قاچاق روشن شده پس از تاریخ اعلام شده، طبیعی است که در روزهای آینده شاهد قطع شدن آنها خواهیم بود. این درحالی است که به غیر از این پیامک، از طریق دیگر رسانهها نیز این مسئله اطلاعرسانی گشته و بعلاوه یک هفته قبل از موعد مقرر، پیامک هشدار دیگری برای آنها ارسال میگردد.
اقدامات لازم در فرصت باقیمانده
طبق اعلام کمیته اجرای طرح رجیستری، این دسته از افراد که برای گوشی غیرقانونی آنها پیامک قطع ارسال گشته و طی روزهای آینده تجهیزشان از خدمات اپراتوری محروم خواهد شد، تنها میتوانند از طریق یکی از راههای ذیل، پیگیر مشکل خود باشند:
در درجهی اول چنانچه این افراد به صورت مسافری اقدام به خرید و واردات تلفن همراه کرده اند لازم است تا از طریق مراجعه به سایت گمرک به نشانی https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?۰ با مطالعه راهنماییهای موجود، اقدام به پرداخت حقوق گمرکی و فعالسازی گوشی خود نمایند.
بیشتر بخوانید: رجیستری، قیمت گوشی را چقدر گران کرد؟
در درجهی دوم چنانچه این افراد از طریق مراجعه به فروشگاه اقدام به خرید تلفن همراه قاچاق نمودهاند، لازم است تا از طریق یکی از روشهای زیر از تضییع حقوق خود جلوگیری نمایند.
الف - مراجعه به فروشگاه و توافق با خریدار مبنی بر پذیرش عودت گوشی و دریافت مبلغ آن و یا تعویض با یک گوشی قانونی.
ب – شکایت از واحد فروش از طریق سامانه اینترنتی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بهنشانی http://cppo.mimt.gov.ir
ج- شکایت از واحد فروش از طریق سامانه اینترنتی سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس مراجعه http://tazirat۱۳۵.ir
لازم به ذکر است که روشهای فعالسازی، از طریق سایت گمرک و ثبت شکایت و پیگیری آن از طریق آموزشهای تصویری در سایت همتا _ پایگاه رسمی اطلاعرسانی طرح رجیستری (طرح ثبت تلفن همراه) _ به نشانی http://hamtainfo.ntsw.ir در قسمت «آموزش» قرار دارد.
منبع:مهر
انتهای پیام/