مدیر شرکت نفت منطقه‌ای اردبیل از مصرف 152 میلیون متر مکعب گاز CNG در جایگاه های سوخت استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدحجت مدنی، مدیر شرکت نفت منطقه‌ای اردبیل با اشاره به فعالیت ۶۲ جایگاه سی.ان.جی در اردبیل گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۵۲ میلیون متر مکعب سی.ان.جی در جایگاه‌های سوخت استان اردبیل به مصرف رسیده است.

وی اظهار داشت: استفاده درست و صحیح از منابع گاز طبیعی باید در راستای رشد و شکوفایی اقتصادی جامعه مورد توجه قرار گیرد چرا که استفاده اصولی از این منابع می‌تواند زمینه‌ساز مصارف این منابع در بخش‌های دیگر شود.

مدیر شرکت نفت منطقه‌ای اردبیل  بیان کرد: با توجه به وجود منابع غنی گاز در کشور، ایران رتبه دوم و به عقیده برخی کارشناسان رتبه نخست منابع گاز جهان به لحاظ دارا بودن این منابع را دارد که می‌توان با بهره‌برداری از این منابع زمینه توسعه و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصادی را فراهم آورد.

مدنی با اشاره به میزان مصرف سی.ان.جی در جایگاه‌های سوخت استان اردبیل گفت: در 9 ماهه نخست امسال 152 میلیون متر مکعب سی.ان.جی در جایگاه‌های سوخت استان اردبیل به مصرف رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته به میزان 147 میلیون و 500 هزار متر مکعب بوده است.

وی از افزایش 3 درصدی مصرف سی.ان.جی در این مدت در سطح استان خبر داد و افزود: متوسط روزانه مصرف سی.ان.جی در استان در 9 ماهه نخست امسال 550 هزار متر مکعب بوده است.

مدیر شرکت نفت منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: در این مدت با توجه به افزایش مصرف سی.ان.جی در جایگاه‌های استان در مصرف بنزین به میزان 151 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی شده است.

مدنی مقدار مصرف سی‌.ان.جی در آذرماه امسال را 14 میلیون و 650 هزار متر مکعب دانست و اظهار کرد: در این مدت مصرف این ماده سوختی در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود 5.7 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت 62 جایگاه سی.ان.جی و 61 جایگاه سوخت مایع شامل بنزین و گازوئیل بیان کرد: مصرف گاز طبیعی در استان اردبیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و تلاش می‌کنیم خدمات جایگاه‌ها را توسعه دهیم.

انتهای پیام/ح

فعالیت 62 جایگاه CNG در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.