مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی گفت: لایحه منطقه آزاد تجاری بوشهر تا یک‌ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

لایحه منطقه آزاد بوشهر در صحن علنی مجلس مطرح می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جعفر آهنگران در نشست بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به اینکه معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در مناطق آزاد بسترساز اشتغال مولد است اظهار داشت: معافیت 20 درصدی سود بازرگانی از مزایای مناطق ویژه  اقتصادی است که در این زمینه پیگیری‌های لازم برای تعمیم این مزیت به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر انجام شده است.

وی به ارائه لایحه بندر آزاد تجاری بوشهر به مجلس شورای اسلامی پرداخت و با تاکید بر نقش مهم  بندر آزاد در حل مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی بوشهر تصریح کرد: مهم‌ترین دستور کار شورای عالی مناطق آزاد تجاری تبدیل منطقه ویژه بوشهر به منطقه آزاد تجاری و صنعتی است.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی با بیان اینکه لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است افزود: این لایحه اکنون در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال بررسی و حداکثر تا یک ماه آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.

آهنگران، یکی از راه‌های حل مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی  بوشهر دانست و تاکید کرد: امید می‌رود این لایحه به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد  که بسیاری از مشکلات حوزه تولید، اشتغال، صادرات و صنایع برطرف می‌شود.

وی، به سابقه طولانی استان بوشهر در عرصه تجارت و بازرگانی پرداخت و با بیان اینکه این استان همواره به عنوان دروازه تجارت دریایی ایران مطرح بوده گفت: این استان در ادوار مختلف تاریخی با همسایگان خلیج فارس مبادلات تجاری، فرهنگی و اقتصادی داشته که در سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بوشهر در تقویت این فعالیت‌ها تاکید شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۳:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۶
عجب