آیت الله جوادی آملی گفت:بیان مطالبات تنها از مسیر قانونی حق مسلم و دین و قانون نیز این مسئله را اجازه داده است.

بیان مطالبات از مسیر قانونی حق مسلم است/مردم به نظام وفا هستند به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله جوادی آملی استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در جلسه درس اخلاق که در موسسه اسراء برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های حکومت دینی اظهار کرد: ستون دین و حکومت دینی، مردم هستند، مردم بودند که در ایران انقلاب اسلامی کردند و جنگ تحمیلی را پیش بردند.

وی ادامه داد: چرا با یکدیگر اختلاف می‌کنید، چرا رهبر و دین را تنها می‌گذارید، اعتراضات را ما بر روی منابر می‌گوییم، همه ما مطالبات را داریم و این مطالبات را می‌گوییم، حق مسلم ما بیان مطالبات است و دین و قانون نیز این مساله را اجازه داده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: پرچم جمهوری اسلامی ایران یک پرچم مقدس برای ما است که لفظ الله بر روی آن نقش بسته است.

آیت‌الله جوادی آملی شیوه دشمن را به بردگی گرفتن مردم دانست و تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم کشور ما اسیر دشمنان بود، در آن زمان دشمنان تمام ثروت کشورمان را به غارت می‌بردند، اما اکنون کم یا زیاد همه چیز داریم، در زمان رژیم طاغوت ذلت داشتیم.

وی ادامه داد: بیگانه اگر وارد کشورمان شود همان اتفاقاتی که پیش از انقلاب در ایران اتفاق افتاد، دوباره اتفاق خواهد افتاد، در زمان طاغوت شرکت نفت ایران و انگلیس در کشور وجود داشت و دشمنان اجازه نظارت بر فعالیت این شرکت را نمی‌دادند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کسی که در کشور خودش پرچمش را آتش می‌زند و اموال مردم را از بین می‌برد به جایی نمی‌رسد، البته مردم ما وفادار هستند و طی روزهای اخیر حضور آنها را در صحنه دیدیم، مردم ایران، مردمی علوی و حسینی هستند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به ضرورت توجه به خواسته‌های مردم اظهار کرد: در زمان حکومت امام علی(ع) کشور مصر به آن بزرگی یک استان بود و این امام معصوم در دوران خلافت خود بر تمام خاورمیانه حکومت می‌کرد، امام علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر فرمود که داشتن رهبری مثل علی لازم است، اما کافی نیست، باید مردم در صحنه باشند و ما را یاری کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، اما تا زمانی که مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است، بالاتر از امام علی(ع) نداریم و او بالاترین ویژگی‌های یک مدیر را داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نهج البلاغه در حوزه علمیه و مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان یک کتاب درسی تدریس می‌شد، بهتر فکر می‌کردیم.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار