رئیس تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس از کاهش قیمت تخم مرغ در شیراز طی دو هفته اخیر خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هدایت الله رحیمی رئیس تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: قیمت تخم مرغ که طی دو هفته گذشته افزایش یافته بود اینک در بازار خرده فروشی شیراز هر کیلوگرم ۶ هزار و ۲۰۰ تومان است که نشانگر کاهش قیمت نسبت به زمان یاد شده است.

وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در دو هفته گذشته تا ۸ هزار و ۱۰۰ تومان بود که با تصمیمات تنظیم بازار مقرر شد که اتحادیه مرغ تخم گذار شیراز هر کیلوگرم تخم مرغ را قیمت ۵ هزار و ۳۰۰ تومان به صورت عمده فروشی در بازار توزیع کند.

رئیس تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: با هماهنگی با اتاق اصناف و فروشگاه‌های بزرگ یکشنبه (دهم دی ماه) ۲۰ تن تخم مرغ با قیمت ذکر شده در فروشگاه‌های شیراز توزیع و تا ظهر همان روز به مصرف کنندگان فروخته شد.

وی اضافه کرد: در پی این اقدام روز بعد (دوشنبه) قیمت تخم مرغ در عمده فروشی‌ها به شدت کاهش یافت و به این دلیل در این روز استقبال از تخم مرغ توزیعی ستاد تنظیم بازار کاهش یافت و قیمت در روز‌های گذشته در سطح خرده فروشی از حدود ۸ هزار و ۱۰۰ تومان به ۶ هزار و ۶۰۰ تا ۶ هزار و ۷۰۰ تومان در هر کیلوگرم کاهش یافت.

رحیمی بیان کرد: این کاهش قیمت ادامه داشت و قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در پنج شنبه به صورت میانگین در فروشگاه‌های شیراز ۶ هزار و ۲۰۰ تومان است.

رحیمی افزود: براساس نرخ ارائه شده از اتاق اصناف، سود عمده فروش سه درصد و خرده فروش ۱۰ درصد است که با در نظر گرفتن سهم عمده و خرده فروش هر کیلو تخم مرغ بصورت شانه‌ای باید کمتر از هفت هزار تومان در سراسر استان فارس به مصرف کننده عرضه شود.

وی گفت: تخم مرغ‌هایی که به صورت بسته بندی در بازار عرضه می‌شود به دلیل استفاده از خوراک مرغ متفاوت و هزینه‌های بسته بندی و... در هر کیلو بین ۵۰۰ تا هزار تومان بالاتر از نرخ مذکور عرضه می‌شود، ولی اکنون تخم مرغ معمولی که در شانه‌های حدود دو کیلویی عرضه می‌شود کمتر از ۶ هزار و ۵۰۰ در ازای هر کیلو به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: ممکن است در برخی فروشگاه‌های استان به دلیل اینکه هنوز تخم مرغ‌های قبلی که به قیمت بالاتر خریده شده اند وجود داشته باشد و تاکنون به فروش نرسیده هنوز با قیمتی بیش از قیمت مذکور به مصرف کننده عرضه شود، ولی قطعا با جذب کالا‌های با قیمت قبلی در این فروشگاه‌ها در چند روز آینده این فروشگاه‌ها نیز با قیمت واقعی تخم مرغ در بازار همراه خواهند شد.

وی گفت: در فارس کمبودی در زمینه تولید تخم مرغ وجود ندارد و سالانه بیش از ۴۷ هزار تن تخم مرغ در این استان تولید می‌شود و روزانه ۱۳۰ تن مصرف تخم مرغ در فارس است که همین مقدار تخم مرغ نیز در استان بصورت روزانه تولید می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: در حال حاضر آمادگی داریم که هر فروشگاهی که به هر میزان تخم مرغ نیاز دارد به قیمت ۵ هزار و ۳۰۰ تومان در مرغداری به فروشنده تحویل دهیم و آمادگی داریم این وضعیت در طول سال نیز ادامه داشته باشد تا قیمت این محصول در طول سال کنترل شود.

رئیس تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس علت افزایش قیمت تخم مرغ در هفته‌های اخیر را شیوع آنفلوانزای مرغی اعلام کرد.

انتهای پیام/ن

 قیمت تخم مرغ در شیراز کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار