امام جمعه کرمان از ناآرامی های از پیش طراحی شده روزهای اخیر به عنوان یکی از فتنه ها و نقشه های شوم دشمن نام برد .

فتنه برای غبار آلود کردن جامعه حق و باطل را با هم آمیزدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمان   حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان افزود: گرفتن مطالبات به حق راه قانونی دارد و دشمن بر موج هر راه غیرقانونی که در پیش گرفته شود ، سوار می شود.


وی تاکید کرد: استکبار هیچگاه دشمنی های خود را تمام نمی کند و این بسیار ساده اندیشی است اگر فکر کنیم دشمن آتش بس کرده است.


امام جمعه کرمان اظهار کرد: دیدیم چه فتنه ای به پا کردند و چگونه تبلیغات وسیعی به راه انداختند و چه کشورهایی پشت این ناآرامی ها قرار گرفتند.


وی ادامه داد: انگلیس، آمریکا، فرانسه، اسرائیل و سعودی ها در کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران دنبال راه اندازی آشوب بودند.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تحلیل ناآرامی های اخیر ادامه داد: نخست باید دانست که بستر ناآرامی های اخیر از کجا فراهم شد و کلید آن از کجا زده شد؟ که توجه به این نکته بسیار مهم است.


وی افزود: مطلب دوم این است چه کسانی وارد میدان ناآرامی ها شدند و پیاده نظام دشمن چه افرادی بودند؟ و چه افرادی عمدا وارد این معرکه شدند؟


وی گفت: سوم اینکه دشمن در نآرامی ها چگونه برنامه ریزی کرد و اتاق فرماندهی عملیات را چگونه در نظر گرفتند؟


امام جمعه کرمان افزود: رئیس جمهوری منحوس و دیوانه آمریکا چند بار از ناآرامی ها در ایران دفاع کرد .


وی تاکید کرد: نظام و فرزندان این نظام که بخشی از توان خود را به نمایش گذاشتند ناآرامی ها با سرعت هر چه تمام تر مهار شد که باید از بصیرت مردم، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایرین تشکر کرد.


وی با بیان اینکه کلید فتنه از شعارهای حق زده شد و اصلا فتنه اینگونه ایجاد می شود ،اظهار کرد: فتنه همیشه برای اینکه جامعه را غبار آلود کند حق و باطل را با هم آمیخته می کند لذا کلید فتنه از اعتراض علیه گرانی ها، غیر شفاف بودن موسسات مالی، فساد و تبیعض ها آغاز شد.


وی بیان کرد: باید به این مسائل توجه کرد و یکی از این موارد این است که مردم یکسری مطالبات بحق دارند و مسئولان باید به صورت جامع و کامل به آن توجه کنند.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: دیدید دشمن چه سیاه نمایی هایی کرد و با کمال تاسف برخی از تسویه حساب های داخلی هم به آن اضافه شد.


وی افزود: مراقب باشید کشور ما کشوری است که در راس نظامش ولایت فقیه قرار دارد و همه مسئولان نظام نزدیکی فکر و اندیشه خود را با ولایت فقیه تنظیم کنند.


امام جمعه کرمان گفت: هرچه به افکار و منویات رهبری نزدیک تر باشیم به همان اندازه در چارچوب نظام حرکت می کنیم و هر کس و در هر رده ای هر اندازه از منویات رهبری فاصله بگیرد به همان اندازه از انقلاب و اهداف انقلاب فاصله گرفته است.


وی تاکید کرد: دشمن برای کشور ما برنامه های مکارانه دارد و از هر فرصتی سوء استفاده خواهد کرد.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: مسئولان خودشان باید به سراغ مردم بروند وبه تنگناهای اقتصادی توجه و آن رفع کنند.


وی گفت: دشمنان کوچکترین مسائل کشور ما را بزرگ می کنند و در عرصه بین الملل برای ما هزینه درست خواهند کرد.


حجت الاسلام علیدادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای توطئه کشف حجاب افزود: اولین ماموریت رضاخان تعطیل کردن روضه خوانی برای امام حسین (ع) بود.


وی از حمله به روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان دیگر ماموریت رضاخان یاد کرد و افزود: ماموریت سوم او کشف حجاب از جامعه اسلامی بود.


امام جمعه کرمان اظهار کرد: امروز هم غربی ها می گویند اگر می خواهید تمدنی را نابود کنید اساس و محور خانواده که زن و مادر است را تحت تاثیر قرار دهید و از بین ببرید.


وی تصریح کرد: اما خدا به امام راحل (ره) این توفیق را عنایت کرد تا در همه محورهای ارزشی جامعه احکام دین را اجرایی کند.


وی همچنین از غرور به عنوان مرضی خطرناک در انسان نام برد و گفت: تا دیر نشده باید در صدد درمان این بیماری برآمد.


وی از هواپرستی نیز به عنوان دیگر بیماری مبتلابه انسان یاد کرد و گفت: در وجود همه انسانها علاقه به مال و فرزند و سایر علایق دنیوی وجود دارد اما اگر در این امیال افراط و تفریط شود انسان به گمراهی و بیراهه کشانده می شود.


امام جمعه کرمان گفت: منفورترین بتی که در زندگی مورد پرستش قرار می گیرد هوی و هوس است و این سرمنشا بسیاری از غفلت ها است.


وی تاکید کرد: جهان بینی افرادی که خدا را در زندگی خود ندارند با افرادی که در ذره ذره زندگیشان خدا مشهود است تفاوت دارد.

 

انتهای پیام/س

 

امام جمعه کرمان : هوشیاری مردم به نا آرامی های اخیر خاتمه داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار