ضرورت حفظ احیا و ترویج فرهنگ بومی محلی

شهردار سنندج گفت : بسیاری از آداب‌ورسوم گذشتگان در حال فراموشی است و هنرمندان باید در راستای احیاء و ترویج فرهنگ بومی محلی تلاش کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حشمت اله صیدی شهردار سنندج در روند بازدید از پشت‌صحنه سریال کوچه باخ شهردار گفت: فرهنگ از طریق هنر به‌راحتی قابل‌انتقال است و هنرمندان می‌توانند باهنر اثرات مثبت بر عواطف و احساسات انسان داشته باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه گذر زمان و تکنولوژی‌های نوین موجب شده که زندگی امروزه دچار تغییر و تحولات فراوانی شود و بسیاری از آداب‌و رسوم گذشتگان در حال فراموشی است.

وی گفت : ساخت فیلم با موضوع‌های مختلف بخصوص فیلم‌های طنز اجتماعی علاوه بر ایجاد فضای شاداب در جامعه یکی از راهکارهای است که می‌تواند در جهت یادآوری فرهنگ گذشتگان بر ذهن مخاطبان تأثیرگذار باشد.

صیدی بابیان اینکه هنرمندان باید باهنرشان در جهت احیاء و ترویج فرهنگ بومی و محلی تلاش کنند گفت : خوشبختانه شبکه استانی در چند سال اخیر  با برنامه‌ریزی مناسب و تولید برنامه‌های شاد در جهت جذب مخاطب بسیار خوب عمل کرده و باید هنرمندان از ظرفیت‌های شبکه استانی درراستای ترویج فرهنگ بومی استفاده کنند.

وی افزود: فیلم‌های طنز با موضوع‌های اجتماعی علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط در سطح جامعه می‌تواند به بهترین نحو ممکن بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه امروزی  یادآوری کنند.

شهردار سنندج عنوان کرد: فضای ساخت سریال کوچه باخ کاملاً به ما یادآوری می‌کند که درگذشته و در سایه تعامل و ارتباط سازنده  چندین خانواده بدون هیچ مشکلی در یک‌منزل مسکونی زندگی می‌کردند.

وی تأکید کرد: شهرداری سنندج هم در راستای حمایت از هنرمندان و همچنین بهره‌گیری از هنر در راستای رفع بسیاری از مشکلات و معظلات سطح شهر آماده همکاری با تمامی هنرمندان است و از برنامه‌های هنری در حد توان حمایت لازم را خواهد داشت. 

گفتنی است؛ سریال کوچه باخ  به کارگردانی فرهاد مرادی و بازیگرانی نظیر احمد شاطبی، عابدین رضایی، یوسف اسدی ومسعود بیگلری در حال تولید است وقرار است این سریال طنز در 18 قسمت در ایام تعطیلات نوروز 97 از شبکه استانی پخش شود.

انتهای پیام/ د م

پخش سریال کوچه باغ در ایام نوروز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.