سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک متخصص روماتولوژیست پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه « گرفتگی عضلات » را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

سوال های شما در زمینه «گرفتگی عضلات » را عبدالرحمان رستمیان متخصص روماتولوژیست پاسخ داد.

سوال: علت کشیدگی عضلات چیست؟
جواب: کشیدگی عضلات به 2 دسته کلی تقسیم می‌شود؛ دسته اول بیماری‌های التهابی هستند. خشکی یا تورم و کبودی نشانه این نوع از کشیدگی‌ها هستند. درد عضلانی در این دسته ناگهانی بوجود آمده و معمولا مزمن نیست؛ برای این نوع از درد‌های عضلانی آزمایش‌های پزشکی لازم است.
دسته دوم، درد‌های عضلانی است که بر اثر کم خوابی، درست نخوابیدن، ورزش سنگین یا استرس ایجاد شده‌اند که به آن‌ها اصطلاحا بیماری‌های مکانیکال گفته می‌شود، این نوع از بیماری‌ها بیشتر نیازمند آرامش‌دهی و نرمش هستند.

سوال: مردی ۵۶ ساله هستم به تازگی تمامی عضلات بدنم سفت می‌شود و حرکت آن‌ها سخت شده است؛ مدام باید مثل کسی که تازه از خواب بلند شده عضلات را کش داده و به اصطلاح خستگی در کنم لطفا راهنمایی بفرمایید.
جواب: اینکه به تازگی رخ داده است خیلی مهم است. ممکن است خستگی صبحگاهی باشد؛ توجه کنید که اگر فردی پس از بیدار شدن از خواب، بیش از نیم ساعت احساس خستگی و کوفتگی کند، باید آن را جدی گرفت.

سوال: مدتی است طرف راست کتفم تقریبا اندازه یه سکه درد می‌کند؛ دردش تاگردن ادامه دارد و حس سوزش دارد، دلیلش چیست؟
جواب: علت سوزش می‌تواند متفاوت باشد، بهتر است به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

سوال: عضله گردنم سمت چپ گاهی اوقات دچار گرفتگی می‌شود، بیشتر صبح هنگام بیدار شدن از خواب اتفاق می‌افتد و اول خفیفه، ولی تا شب شدیدتر میشه چکار کنم؟
جواب: بسیاری از درد‌های کمر و گردن، اسپاسم یا کشیدگی هستند که به علت بدخوابیدن، تشک و بالش نامناسب بوجود امده است؛ بهترین راه آموزش نحوه درست خوابیدن و استفاده از تشک مناسب است.

سوال: پسری هفت ساله دارم شب‌ها وقتی خوابه عضله کف پاش وبعضی مواقع عضله دستش می‌گیرد وحالت سفت شدگی پیدا می‌کند، وقتی ماساژ میدیم حالت کشیدگیش بهتر می‌شود، آزمایش گرفتیم کمبود کلسیم نداشت؛ پزشک متخصص کودکان گفت که به پزشک اعصاب مراجعه کنیم
جواب: باید دید تکرار پذیری دارد یا نه؟ اگر این مشکل تازه شروع شده و همچنان در حال پیشرفت است می‌تواند یک مشکل جدی باشد در غیر این صورت خیلی جدی نیست.

سوال: لطفا درمورد علت گرفتگی عضلات پشت پا از زانو به پایین توضیح بدیدو راهکار برای اصلاح آن چیست؟‌
جواب: می‌تواند به علل مختلف باشد، ولی مهم‌ترین دلیل آن نوع فعالیت‌هایی است که در طول روز دارید؛ طب ورزش و نرمش‌های مناسب می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

سوال: آقایی ۶۵ ساله استخوانی و لاغر که حدود دوماه است با مشکل درد در عضلات و کشاله ران و استخوان لگن مواجه هستند. حدود یک ماهه که قرص منیزیم و ژریویتون مصرف می‌کنند و همچنین از پماد‌های مسکن و ضد درد، اما فایده‌ای نداشته. درمانش چیست؟ و ایا کمبود ویتامین دی هم موجب گرفتگی عضلات و اشکال در راه رفتن می‌شود؟
جواب: اگر طبق دستور پزشک متخصص این دارو‌ها را مصرف می‌کنید، بهتر است با مراجعه به همان متخصص علت آن را جویا شوید، درد شما می‌تواند به علل مختلفی باشد که با مراجعه به پزشک می‌توان تشخیص داد.
کمبود کلسیم و ویتامین دی می‌تواند در گرفتگی عضلات موثر باشد.

سوال: مادرم ۴۲ ساله است. بیماری آسم دارد از دارو استفاده میکند به صورت مرتب ... با این حال  وقتی که خواب هستن یا در حین فعالیت روزانه دچار گرفتگی عضلات ناگهانی می‌شود. در ضمن آرتروز گردن هم دارن. مشکل چیست؟
جواب: در این مورد، لزوما ارتباطی بین گرفتگی عضلات با آسم یا حتی آرتروز وجود ندارد؛ علل مختلفی وجود دارد و در صورتی که گرفتگی عضلات بیشتر شد بهتر است به متخخص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

سوال: من حدود سی سال دارم یه دردی از ناحیه پایین گردن و نزدیک کتف چپ از درون دارم این درد رو بعضی وقتا احساس می‌کنم مخصوصا زمانی که هوا کمی سرد باشه و لباس کمتری بپوشم این درد شدتش بیشتر می‌شود. لطفا راهنمایی بفرمایید؟ آیا این درد مربوط به انسداد نسبی رگ هام نیست؟
جواب: اگر به تازگی این درد ایجاد شده یا پیشرفت محسوسی داشته به پزشک متخصص مراجعه کنید، در غیر این صورت ممکن است به علت فعالیت‌های روزانه یا استرس باشد.

 سوال: عضله کمرم در اثر فوتبال می‌گیرد قبلا تا یکی دو هفته خوب میشد الان دیسکم رو هم درگیر کرده و درد به سمت باسن و ساق پام می‌رسد، راهنماییم کنید ممنون
جواب: باید قبل از فوتبال، نرمش‌ها و فعالیت‌هایی که توصیه شده است؛ انجام دهید ، مشخص است که علت درد عضلانی شما به علت ورزش سنگین بدون گرم کردن و سرد کردن مناسب است.

 سوال: مردی ۳۶ ساله و کارمند اداره هستم. چند ماهی است که امکان کار کردن با دست راستم برایم خیلی مشکل شده بطوریکه دکمه‌های کیبورد را به سختی فشار می‌دهم با توجه به اینکه ۹۰ درصد کار من در اداره نوشتن و استفاده از کیبورد در حضور مشتری است، این مسئله استرس و ناراحتی روحی فراوانی برایم ایجاد کرده است.
خواهشمندم در این مورد راهنمایی بفرمایید.
جواب: در ابتدا باید تحت معاینات رفلکس مانند رفلکس کف پا قرار بگیرید، همچنین باید قدرت انگشتان شما مورد معاینه قرار گیرد؛ ضمن اینکه ممکن است با تشخیص پزشک نوار عصب گرفته شود؛ باید دید که آیا مشکل عصبی است یا خیر. باید بررسی شود که آیا مشکل از دست شماست یا به عصب گردن برمی‌گردد.

 سوال: در قسمت بالا نزدیک ستون فقرات درد نقطه‌ای دارم (موقت برای چندروز) که تا بحال نزد چندین پزشک رفته، ولی درمان موثری نداشته ام. لیزر و قرص و ماساژ و ... کارامد نبوده. یکی از متخصصین گفت: وقتی درد داری بیا تا مارگارین تزریق کنم، ولی ترسیدم. دلیلش چیست و راه درمان؟
جواب: ممکن است به علت اسپاسم باشد و با نرمش و طب ورزش بهود یابد، اما اکیدا توصیه می‌شود از تزریقات زیاد خودداری کنید؛ تزریقات عمدتا راه حل نیست و گاهی می‌تواند به تشدید مشکل شما بیانجامد.

سوال: جوان ۳۲ ساله هستم از بندرعباس، چند ساله تمام ماهیچه‌های بدنم خسته ست تمام عضله‌ها یا بهتره بگم اجزاء بدنم همینطوریه؛ دکتر هم رفتم وهیچ مشکلی ندارم.
جواب: اگر به نزد متخصص رفتید و مشکلی مشاهده نشده ممکن است به دلیل ورزش سنگین، استرس باشد. همچنین ممکن است خواب مناسبی نداشته باشید

 سوال: ۶۵ ساله هستم عادت دارم روی دست چپ بخوابم به همین دلیل بالای ران و پهلو کبود شده و حدود ۳ هفته‌ای استکه دست چپم زیر و پشت شانه بشدت درد می‌کند 
جواب: اگر کبودی زیاد و جدی است باید آزمایش خون بدهید، ممکن است ارتباطی بین کبود و درد دست چپ وجود نداشته باشد؛ همچنین به طور کلی توصیه می‌شود به سمت راست بدن بخوابید.

سوال: ۳۴ سال سن دارم خانه دار هستم عضلات گردنم بیشتر مواقعه درد می‌کند و بعضی مواقع فکر می‌کنم گردنم تحمل وزن سرم را نداره و دچار سردرد می‌شم لطفا پاسخ دهید
جواب: بسیاری از اوقات، رفتار ناصیح علت اصلی گردن درد است، برای مثال عده‌ای عادت دارند هنگام صحبت با گوشی تلفن، آنرا بین گردن و سر قرار دهند که نامناسب است؛ ضمنا بالش و تشک نامناسب هم در گردن درد‌های روزانه موثر است.
اما سردرد شما علل مختلفی دارد؛ فشار خون و کمبود برخی عناصر در بدن می‌تواند در ایجاد سردرد نقش داشته باشد.

سوال: مدتهاست در ناحیه گلو احساس خفگی و گرفتگی دارم که تقریبا از زیر شش شروع شده و تا ناحیه دهان این حس را دارم گاهی احساس تحریک و آب دهان قورت دادن و فشار عضلات درونی گردن دارم برای سردردم از ژلوفن و برای فشار تحریکاتی که موجب بیخوابی و ترس‌های موهم که خودم هم می‌دانم بیجهت است از لورازپام استفاده می‌کنم که موقتا آرامم می‌کنند.
جواب: مهم‌ترین نکته‌ای که باید به شما گفت این است که مصرف این قرص‌ها را ترک کنید؛ برای مثال لورازپام وابستگی عادت ایجاد می‌کند که با ترک آن، عوارض بیشتری سراغ فرد می‌آید؛ مصرف بی ریوه قرص‌ها نه تنها به حل مشکل شما کمکی نمی‌کند بلکه قطعا موجب تشدید درد‌های شما خواهد شد. علت این دردها می‌تواند عصبی یا ناشی از نوع فعالیت‌های روزانه شما باشد؛ حتما برای تشخصیص علت درد به متخصص مراجعه کنید.

سوال: کارمند روز کار هستم و بصورت اضافه کاری در ماه بطور متوسط ۶ شب تا صبح نیز اضافه کاری انجام می‌دهم (پشت میز). زود به زود عظه پشتم سمت راست ستون فقرات و نزدیک گردن می‌گیرد بعضی وقت‌ها هم در کناره داخلی پا نیز گرفتگی پیش میاد. آیا مشکل من به کم تحرکی و زیاد نشستن مربوطه یا کمبود تغذیه‌ای دارم؟ چه ورزش یا نرمشی میتونه موثر باشه؟ 

جواب: می تواند به تمام این مواردی که گفتید مرتبط باشد؛ با مراجعه به متخصصی طب ورزشی از نرمش های مخصوص خودتان مطلع شوید. 

 سوال: من هرچند مدت یک بار عضلات گردنم شدید می‌گیرند به طوری که تنفس هم برایم مشکل می‌شود و نمی‌توانم حرکت کنم. اولین بار که این اتفاق برایم افتاد از گردنم ام آر آی گرفتند. پزشک متخصص قلب هم نوار قلب، اکو و تست ورزش گرفت، ولی هیچ مشکلی تشخیص داده نشد. در آخر هم گفتند مشکل عصبی است. حالا هر چند وقت این اتفاق تکرار می‌شود و من چندین روز درد می‌کشم. لطفا مرا راهنمایی کنید که چه کنم که این مشکل حل شود.
جواب:  باید دید تا چه میزان تکرارپذیری دارد، به احتمال زیاد مربوط به اعصاب است. توصیه می‌شود به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید، اما اگر این یک مشکل قدیمی در شماست، ممکن است به دلیل فعالیت‌های روزمره شما باشد.

سوال: علت گرفتگی ماهیچه پا، بعد از عمل دیسک کمر؟
جواب: اگر دیسک کمر شدید باشد با سیاتیک همراه است که از بالای کمر تا ران دچار درد می‌شود؛ معمولا درد در  مسیر عصبی سیاتیک با اسپاسم و کشیدگی عضلات کمر همراه خواهد بود.

سوال: من ۵۱ سالمه و حدود سه سال است که خیلی دچار گرفتگی عضلات می‌شوم و بر خلاف ایام جوانی که معمولا عضلات ساق پاهایم می‌گرفت در این چند سال اخیر دچار گرفتگی عضلات کمر و سینه می‌شوم بیشتر هنگام خواب با غلطیدن یا هنگام بیدار شدن از خواب با اولین خمیازه و کشیدگی بدن اتفاق می‌افتد لازم به توضیح است که اضافه وزن دارم و سیگار می‌کشم.
جواب: با آزمایش خون از میزان کلسیم و ویتامین دی مطلع شوید؛ همچنین نرمش‌های روزانه و تغییر سبک زندگی می‌تواند در بهبود حال شما موثر باشد.

سوال: از خواب که بیدار می‌شوم گردنم درد میکند و در طول روز هم خیلی پیش میاد که درد گردن داشته باشم
جواب: بسیاری از درد‌های کمر و گردن، اسپاسم یا کشیدگی هستند که به علت بدخوابیدن، تشک و بالش نامناسب بوجود امده است؛ بهترین راه آموزش نحوه درست خوابیدن و استفاده از تشک مناسب است.

سوال:۲ ماه هست که عمل جراحی در ۲ قسمت شکم و ۲ قسمت ران همزمان انجام دادم وکشاله ران نقطه مشترک جراحی است. ازهمان اوایل بعد از جراحی؛ گرفتگی درناحیه کشاله و پایین شکم داشتم ؛ راهنمایی کنید که چکارکنم تا این گرفتگی کمتر ویاب رطرف گردد.
جواب: بهترین کسی که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند؛ همان پزشک جراح شماست؛ اطلاع از وضعیت بیمار مهم‌ترین نکته ایست که در مشاوره به بیماران بعد از عمل جراحی باید در نظر گرفت.

 سوال: آقای ۴۶ ساله هستم بعضی از شب‌ها وقتی خواب هستم عضلات پشت ساق پاهایم می‌گیرد و درد شدیدی دارد بطوری که از خواب بیدار می‌شوم البته در روز هم بعضا این مورد اتفاق می‌افتد همچنین بعضی اوقات انگشتان پاهایم حالت سر می‌شود و اگر دست بزنم درد می‌گیرد. بنظر شما کمبود نوعی ماده در بدن باعث این موارد درد زا میشود.
جواب: کمبود کلیسم می‌تواند موجب کشیدگی عضلات و همچنین سر شدن انگشتان پا شود، اما نمی‌توان برای تمامی افراد یک نسخه مشترک تجویز کرد، بهتر است با آزمایش خون از میزان کلسیم مطلع شوید.

سوال: علت گرفتگی وخستگی مفرط بخصوص بعد از بیدار شدن ازخواب چیست.
جواب: خستگی تا نیم ساعت پس از بیدار شدن از خواب طبیعی است؛ در غیر این صورت می‌تواند به علت خواب نامناسب و فعالیت‌های روزانه شما باشد.

 سوال: کارمندی هستم که در روز باید ۱۰ ساعت پشت میز باشم و در طی این مدت هم تنها در فضایی در حدود ۵۰ متر امکان جابجایی دارم مدتی است در گودی کمر احساس درد می‌کنم با مراجعه به پزشک نیز کمربند و بالشتی جهت نشتن بر روی صندلی پیشنهاد گردید ممنون می‎شوم اگر راهکار یا ورزشی در این زمینه هست بفرمائید.
جواب: طب ورزش با توجه به وضعیت هر فرد یک راهکار ورزشی را موثر می‌داند، نمی‌توان برای تمامی افراد یک راهکار در نظر گرفت، به متخصص طب ورزشی مراجعه کنید. 

 سوال: ضمن عرض سلام مدتی است که وقتی سر خود را جهت خواب روی بالش می‌گذارم عضلات چشمم می‌گیرد و تامدتی تار می‌بینم سپاسگذار خواهم بود از ارسال پاسخ شما.
جواب: عضلات چشم به اعصاب و متخصصین چشم پزشکی مرتبط است.

سوال: زانو درد شدید وکمردرد خیلی بالا دارم بعضی وقت‌ها احساس بی حسی به من دست می‌دهد
جواب: کمبود کلسیم و ویتامین دی امری شایع است، می‌توانید با مصرف لبنیات و موادی که حاوی این عناصر هستند و همچنین گرم نگه اشتن زانو و کمر درد خود را تسکین دهید.

سوال: حدود ۵ روز پیش در حین تمرین فوتسال،  سطح بالای ران پای سمت چپم دچار گرفتگی شد و الان حتی قادر نیستم به توپ ضربه‌ای وارد کنم از طرفی مسابقات نزدیک است اگه میشه راه حلی پیشنهاد کنید
جواب: ممکن است کششی در بالای ران شما ایجاد شده، کشیدگی‌ها عمدتا پس از مدتی بهبود می‌یابند، با طب ورزشی این مدت را کاهش دهید.

سوال: ۳ روزه سمت راست قفسه سینم درد می‌کند و تیر می‌کشد بعضی اوقاتم احساس می‎کنم گرفتگی هستش
جواب:  درد‌های زیادی با درد قفسه سینه مرتبط است؛ ممکن است این درد‌ها به علل عضلانی و یا اسکلتی باشد، اگر با تغییر در فعالیت‌ها درد تسکین پیدا کرد می‌تواند از درد‌های عضلانی باشد، همچنین سن، سابقه بیماری‌های مختلف در این زمینه موثر است.

  سوال: برای درمان تریگر پوینت چه روش‌هایی مناسب هست. البته دیسک گردن هم دارم. ولی نوار عصب و عضله گرفتم و مشکلی نداشتم. فیزیوتراپی هم رفتم گفتن تریگر پوینت هست . در  سمت چپ بدن خیلی اذیت می‌کند
جواب: باید علت این درد را فهمید اگر با نوار عصبی مشکلی مشاهده نشد ممکن است با تزریق لوکال درمان شود.

سوال: دو سه سالی هست که عضلات کمرم و عضلات سمت راست ستون فقرات درد می‌کند. الان هم عضلات سمت راست گردنم عذاب میده و زود خشک میشه و از زانو به پایین ماهیچه‌ها درد می‌کنن، احساس می‌کنم که رگ‌های پام سیاه رنگ و نازکتر شدن؟ علتش چیست؟
جواب: باید به متخصصین مغز و اعصاب مراجعه کنید تا با معاینه تشخیص دقیق داده شود.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام آقای دکتر خسته نباشید برادرم وقتی که از باشگاه میاد میگه نیم ساعت بعد مچ دستش بشدتت درد کرفته انگشتاش رو میتونه کنی تکون بده ولی مچ دستشو اصلا باید چیکار کنیم نیاز به کچ داره ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام من دخترم 11 سالمه. کلاس ژیمناستیک میرم. وقتی میخواهم بالانس بزنم دستم به شدت درد میگیرد باید چی کار کنم تا خوب شود؟ و دیگر درد نگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
من استخر بودم من رو ميخواستن خفه کنن سره من رو روبه پايين فشار داد من سرمو رو به بالا چه کار کنم الان سرمو ميبرم عقب طرشونم درد ميگيره
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۰۴:۲۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سلام مشکل من من درد زیاد اسپاسم عضلانی ران پا دارم و همراه خشکی زیاد کشیدگی ران و نزدیک دو ماه همراه من هست امپول عضلانی زدم قرص شل کردن عضلات خوردم ولی برطرف نشده راه حل من چیست
Germany
امیرحسین اخوندزاده
۲۲:۴۰ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سلام من وقتی به توپ ضربه میزنم یا شوت محکم میکنم

کشاله پای راست درد میگیره راه درمانش چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد محمدی
۰۷:۰۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر خسته نباشید
تقریبا یک ماه پیش وقتی از خواب بیدار شدم گردنم رگ به رگ شده بود
حدود یک ماه هست که درد گردنم کم شده ولی هنوزم شاه رگم درد میکنه
لطفا بفرمائید به کدوم دکتر مراجعه کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
عفت عبدالشاه
۱۵:۱۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
سلام من خانمی ۵۸ ساله هستم ارتوروز زانو دارم و مدت ۱۸ سال است که سرخوردگی مهره کمری ۴ و ۵ دارم و یک ودو - ودیسک و تنگی کانال کمری موقع کار درد سیاتیک درد میکیره سنگین میشه طوری که باید بشینم باز دوباره پاشم. دکتر قرص زوماکس هفته ای یکبار تجویز کردن و قرص عضروف ساز . وپماد .الان مدت یگماه هست پای راستم موقع استراحت میسوزه و بصورتی که م
سوزش میاد تو کشاله رانم همش باید جا بجا شم موقع خواب. فیزوتراپی هم رفتم ۸ جلسه . لطفا راهنمایی کنید .وحالت خواب وگز گز هم داره پام.ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
امیر اسدزاده
۰۲:۱۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام من ۲ ساله ک فوتبال بازی میکنم همیشه نیمه دوم بازی ک میرسه پشت ساق پام پایین زانوم میگیره اسپاسم عضلات چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
7589123
۰۹:۲۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام.من 2 روز هست که کمرم در مواقعی که سرم رو به عقب و جلو میبرم و یا توی تخت جهت خوابیدنمو عوض میکنم شدیدا درد میکنه علتش چیه؟و درمان براش چی هست؟؟
Turkey
تورج
۱۹:۰۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
سلام ۵۵ سالمه از یک هفته پیش موقع پیاده روی مخصوصا اگر کمی هم سربالایی باشه بین دو کتفم درد خفیفی میگیرد که به قسمت جلوی سینه ام هم احساس میکنم فشار میاد میخواستم بدونم این علایم مربوط به مشکلات قلبی است یا آرتروز ویا مشکلات دیسک؟ممنون
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۰:۱۴ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
یه دانش اموز ۱۷ ساله هستم صبح پاشدم گردنم صد داد انگار از تو دهنم صدا اومد حالت قچ پاشدم یه ذره تکون دادم گردنم رو دوباره اونجور شد بعد الان گردنم کجه تکونش میدم چه جلو عقب چه کنار از درد میخوام زمین رو گاز بگیرم چه کار کنم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
سلام خانم 40 ساله ای هستم 3 روزی هست که پاهام درد میکنه اول پا راستم بود بعد 2 روز دیگه پا چپم از زانو به پایین نمیتونم بشینم بلند شم کمرم گرفته وقتی میخوام بلندبشم پاهام تحرک نداره دردمیکنه راه که میرم زیاد درد نمیکنه یک هفته پیش واکسن کرونا زدم آیا اثر واکسن نیست سابقه پا دردنداشتم لطفاراهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر صالحی
۱۱:۵۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
سلام. من خانم ۲۶ ساله ای هستم. حدود یک دو هفته ای ورزش سنگین داشتم. چند روز بعد عضلات ران پای چپم گرفته است به طوریکه گاها قادر به راه رفتن با ان نیستم. امپول شل کنندگی عضلات زدم بهتر شدم اما وقتی مینشینم و پایم بی تحرک است هنگام بلند شدن درد شدید دارم که با ماساژ و راه رفتن ارام میگیرد. برای رفع کامل درد چیکار باید کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
هفت ماهه حامله ام حدود یک با است بادرد شدید و بی حسی پاهام از خواب بلند میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر...چند وقتی ست فقط شبها بعد خواب بیست بار یا بیشتر ارز خواب می پرم و نمیتونم تکون بخورم و تا ده دقیقه بی حال و رمق هستم‌...انگار از قسمت دیافراگم یه تکانه یا حمله یا وقفه ی تنفسی همراه با گرفتگی عظلات و تپش قلب و بی جونی و با صدای آخ آخ از خواب می پرم فقط در خواب اینجور میشم دکتر کلیدنیوم کلردیازپکساید تجویز کرده دیگه از خواب نمیپرم علتش چیه نیاز به برسی هست هر وقت قرص نمیندازم باز میاد سراغم
Iran (Islamic Republic of)
دکتر عضلانی
۰۰:۴۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
جواب تمام سوالات شما اینه برید دکتر مشخص بشه چه مشکلی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
من مردی ۴۶ سااه هستم جراحی تنگی کانال نخایی انجام دادم ۴۰ روزه پادرد وگرفتگی عضلات پا دارم مخصوصن شب ها کم خواب شدم چار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
راضیه حبیبی فر
۰۰:۱۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
سلام من۱۵ و وقتی عصبی میشم چشام نمبین سر درد میگره
دست وپام بی حس یا سفت میشه که دیگه نمی تونم حر کت کنم و این مو ضوع من خیلی اذیت می کنه
Iran (Islamic Republic of)
Toorajbashkool
۰۴:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
من داخل خواب و بیداری احساس میکنم یه نفر میخواد منو خفه کنه و هیچ حرکتی نمیتونم بکنم
Iran (Islamic Republic of)
Mina
۱۶:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام وقتتون بخیر 18سالمه و حدودا 5ساله پشت کتف(شانه ام) و گردنم خیلی درد دارع و حتما باید دراز بکشم ک اون درد کم بشه یا از بین بره دکتر هم رفتم گفتن برای استرسه ولی وقتایی ک استرس ندارمم این درد وجود دارع بعضی وقتا چند دقیقه ک می ایستم دردش خیلی زیاد میشه و غیر قابل تحمل لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۵:۳۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سلام مدتی است ماهیچه های ساق پا وست هایم درخواب می‌گیرد دست هایم انقدر سنگین ودرد ناک می‌شوند که نمی‌توانم جابجا شوم وروی شانه مخالف بخوابم. چندماه است که این درد را دارم ودرماه دو سه بار به سراغم می آید موقتا خوب می‌شود وباز تکرار می‌شود. علت آن چیست
United States of America
دوورنیا
۰۱:۳۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
با سلام چند روز پیش رفتم برای گلدان خاک خریدم بعد اوردم که داخل گلدان بریزم تا خاک رد بلند کردم یک دفعه نفسم بند امد بعد از چند ثانیه نفسم امد علنش چیست و حالا پشتم یعنی پشت کمرم پشت معدم درد میکنه علتش چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
سلام شوهرمن دست جپش خشك شده. درمنش چيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
سلام بدون گرم کردن فوتبال بازی کردم الان ۳ماه از روش گذشته هنگامی که پامو جمع میکنم و میخوام باز کنم درد شدیدی پشت ران و زانو دارم خواستم راهنمایی کنید مچکرم
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۱:۵۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام،فردی ۲۵ ساله هستم که در اثر وزنه های سنگین بدنسازی دچار کمر گرفتگی و همچنین درد در ناحیه باسن شدم ، بعد از مراجعه به دکتر و انجام تزریقات شل کننده عضلات و سرم ، ناحیه ی کمر خوب شد ولی درد شدیدی در باسن و همچنین در راه رفتن سخت شده برام،علت آن چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
Pari
۰۰:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من چند روز پیش هنگام خمیازه کشیدن خیلی دهانم باز کردم و تو پوزیشن عادی نبودم به یکباره تمام عظلات گردن وگلو و بازوم گرفت تمام رگهای سرم و گوشمم درد گرفت تا چند دقیقه و الان هر چند وقت یک بار رگ هام تو کل بدنم تیر می کشن و بعضی وقتها دستام بی حس میشن، باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی
۰۲:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام من ده روز درد از ناحیه پشت سمت راست کشیدگی پشت تنم دارم انگار سمت راستم ضربه خورده ودردمیگیره دقیقا پشت وسط تنم کنار مهره کمرم
Iran (Islamic Republic of)
راضیه
۱۵:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
من یه ماه باردار هستم خیلی بدنم بی حس میشه احساس میکنم دارم از هوش میرم پاها م گرم میشن و سر و بدنم سرد دارم از هوش می رم لطفا راهنمایی کنید طرف راست کلیه ام هم درد میکنه خواهش میکنم راهنمایی کنید
France
مهدی
۲۲:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
چند سال گرفتگی عضلات کمر بصورت مدام و به یکباره گرفتن کمر دارم، الان نورتریتلین مصرف میکنم
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۱:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام من 10 سالمه ی تیم 8 نفره فوتبال تشکیل دادم و 3روز درمیون مسابقه میدیم با تیم های دیگه من وقتی خونه میام شب میخوابم و صبح ک بیدار میشم از کمر بدنم درد میگیره و بعضی وقتا باعث میشه نتونم خوب پاهام رو تکون بدم اگه میشه جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
علی عباسی
۱۲:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام دو ساله که درد پهلو میشم گاهی اوقات دکتر رفتم گفت گرفتگی عضلات اطراف کیله هستش یه درمانی بدین لطفا ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محمودبزی
۱۳:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
۴۲سالمه دوهفته اس ک سمت چپ زیرکتفم درد میگیره الان چن روزه ک همان دردبادردقفسه سینه طرف چپ باهم شده وگاهی ک خم وراست میشم بیشترمیشه یاصبح کازخواب بیدارمیشم شروع میشود لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۰۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام داشتم با دست راست یه میخ رو خیلی محکم میکوبیدم که یهو قسمت سمت چپ گردن و کتفم درد شدید گرفت و هرچی گرم کردن و ماساژ دادم فایده نداشت
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۳:۰۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام مادرم ۷۸ سال دارد همش عضلات دست وپا وپهلوهاش میگیره همراه بادرد دیابت وفشارخون ومشکل ریوی هم داره میشه راهنمایی کنین چکار کنم آیا حجامت یازالو براش خوبه انجام بدیم.ممنون میشم راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۴۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام من بعضی وقتا یه طرف بدنم یعنی یه دست یه پام همزمان درد میکنند مشکل من چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر نوری
۰۰:۱۳ ۱۹ دی ۱۳۹۹
س آقای چهل ساله هستم درد کمر ندارم باسن سمت چپم درد داره ورگ ها ماهیچه های پای چپم سفت ودرد می‌کند لطفن جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
صاحبعلی عزیزی
۲۳:۰۹ ۱۷ دی ۱۳۹۹
باسلام آقا۴۲سالمه چهارده سال پیش تصادف کرده، بودم، الان بازوی راستم آسیب دیده بود شیشه زیر پوست درآرنج مونده بود چندان اذیت ی نداشته الان چند وقته همون باوریم تیر میکشه تو سرما بیشر اذیت میکنه آیا ازهمون شیشه باعث شده یا مشکل دیگر دارد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۹
آقایی هستم ۲۵ ساله فهمیدم خواهرم ام اس گرفته خیلی ناراحت شدم و استرس داشتم و بعدش مشروبات الکی مصرف کردم تو هوای بارانی و برفی بیرون بودم و بعد یک هفنه (سمت چپ پشت گردنم تا شونه هام و عضلات بازوهم درد میکنه) یکماهه وقتی عصبی میشم گردنم میگیره، اذیتم میکنه
Finland
احمددهقانرفیع
۲۰:۵۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
سلام خانومم سالم ولی یک دفعه از قلبش شرومیشه تبش زیاد واز حال میره ودطتوپاش صفت میشه ودسوپا میزنه نفسش هم نمیاد یک ساله که بهر دکتری گفتن بردم ولی سردر نیاوردن لطفا من را راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
دلنیا احمدی
۰۲:۱۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشی خانم دکتر رگ دست راست خیلی درد میکنه بارگ سر شونه و ورم میکنه دلیل اینکار چیه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۴۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
من 16سالمه
جدیدا پاها وکمرم به قدری درد گرفته که نمیتونم از جام بلند بشم
چیکار کنم که درمان بشه ودردش کمتر بشه
لطفاً کمکم کنید
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهسامحمدی
۱۰:۰۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
آیا اگر کمر بشکند طرف می‌تواند راه برود یا ضربه ببیند میشه راه بره راحت یا کامل نمشود راه برود
Iran (Islamic Republic of)
مهسامحمدی
۰۹:۵۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
آیا اگر کمر بشکند یا مهره گردن آدم میتونه راه بره عادی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام من ۱۶ سالمه ران پای چپم بیحس شده کمی علتش میتونه استرس باشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رامیار
۲۰:۳۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام دکتر پایین تر از زانوم نزدیک پام توی گوشت یه گره هست سنوگرافی دادم گفتن گوشته ولی ریشه داره گفتن با رگه احصاب وصله بنظر چه نوع بیماریه این
Iran (Islamic Republic of)
الہہ
۱۷:۴۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
سلام وعرض ادب خدمت شما ۔35سالمہ سہ چہارروزہ طرف چپ قفسہ ی سینہ م مدام میسوزہ گفتم شاید ترش میکنم قرص مصرف میکنم ولی فایدہ ای نداشت ۔بہ نظرتون باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
زهور
۱۵:۵۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
من دختری ۲۰ ساله هستم این یه مدته وقتی بیشتر از نیم ساعت بشینم یا راه برم کمرم خشک میشه چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سامان ملکی
۲۰:۵۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
مردی 45 ساله هستم مدتیست که پای راستم از پشت ران وبغل پام حالت سر شدگی دارد ومدام انگشت کوچیک پام خم وراست میشود وحالت کلافه کننده ای دارد درد ندارم ولی بعضی مواقه امپول در باسنم تزریق نمیشود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فرانک انصاری
۲۱:۲۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
با سلام وعرض ادب،من ۴۷ سال دارم گرفتگی انگشتان پادارم که از ۲۰ سالگی اولین بار شروع شده که خیلی زود خوب میشد،ولی حدود ۱۵ سال هست که درد خیلی شدید وطولانی شدهبعصی وقتا نیم ساعت طول میکشه،در ضمن تو خواب هم گاهی اتفاق میفته و ساق پام هم تو خواب میگیره،ساق پام زود ول میکنه،و اینکه گردن درد خیلی شدید هم دارم،اگه میدونید مشکلم چیه بهم بگید دیگه خسته شدم از اینهمه درد،،،ممنونم
Denmark
آیناز
۲۱:۵۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
بد نبود
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۱۳:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام. مدتیه در زانوم احساس میکنم که غضروفی وجود نداره و هنگام راه رفتنم انگار دو استخوان زانوهام روی هم فشار می آورند مثل اینکه دو سنگ را به هم بچسبانی و فشار بدهی. نمی تونم راه برم طوری که میلنگم. بعد مدتی عضلات سرینی سمت چپ بدنم نیز دچار اسپاسم شده و در کل سمت چپ بدنم احساس کیپی و گرفتگی دارم . خواهشمندم اگر میدونید بهم بگید چم شده ؟؟؟(من استرس شدید هم دارم و به خاطرش موهام ریخت)
Iran (Islamic Republic of)
علی محمدی
۰۱:۰۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید .
ببخشید من ۲۸ سال سن دارم و حدود سه چهار ساله که بیشتر مواقع امپول میزنم عضلات کل بدنم میگیره یک بار هم که به قدری عضلاتم گرفته بود که بی اختیار رو به عقب تو خونه خوردم زمین و تا سه چهار ساعت نتونستم حتی دستهامو تکون بدم و بعد از اون یواش یواش عضلاتم ول کرد . امروز هم امپول پنیسیلین زدم و بعد از ۶، ۷ ساعت دوباره گرفتگی داره شروع میشه ، میشه خواهش کنم کمکم کنید .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حسن بادامره
۰۴:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
من هرازگاهگاهی طوری سمت چپ کمرم میگبرد که دردش نفسم را بند می یاره هرچند سمت چپ کلیه ام آنقدر کوچک وریز هست که با سونونوگرافی به سختی دیده یا دیده نمیشه دکتر عمومی میگه از فشار عصبی هس به محض درد حتی نمیتونم کمرم را بالا بگیرم که با کمک پنجره و اوپن ودیوار صاف می ایستم که با قدم زدن درد کمرم خیلی کمتر میشه اما صبها دوساعت باید کلنجار بدم تا بتونم از رختخوابم بلند شوم که حتی نفسم میگیرد و عرق زیادی میکنم خواهشا کمکم کنید مال روستا هستم دسترسی به دکتر متخصص ندارم چه میشه یه متخصص بتونه با این برنامه برای من نسخه بنویسه بخدا دسترسی به دکتر قابل متخصص ندارم .با تشکر ازشما امیدوارم هرکس این پیامم را میخونه با خدا معامله کنه من خرج پدرو مادرو زن و دو تا بچه دوقلو را باید دربیارم .امیدوارم هرکس کمکم کنه به حق خداوند بزرگ و عظیم تمام بلایای طبیعی و غیر طبیعی از سر خودش و خانواده اش دور بماند .آمین و یا رب العالمین .شماره
Iran (Islamic Republic of)
س.ه
۲۰:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
مدتی است هنگام ورزش یو گا یا بعضی از حرکات کشش دو انگشت وسط پا یم میگیره و منقبض میشه الان چند روز هست که در حالت عادی هم کمی این حالتی که توضیح دادم ممتد شده به متخصص درد رجوع کردم گفت التهاب داره و کفی پا استفاده کنید
ایا به متخصص دیگری نیز باید مراجعه کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخیر،سمت چپ بدنم درد میکنه دست و پام هیلی درد میکنن و تمام روز حتی تو تابستون باید پای چپم جواراب باشه .علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۲:۲۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام ۳۰ سالم هست هر دو تا پام از ناحیه بالای پاشنم میگیره وقتی میخوام از زمین بلند بشم درد میکنه یکم لنگ راه میرم کمی بعد باز میشه خودم فکر میکنم تاندومام گرفته کسی هست کمکم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام دخترم ۱۵ سالش هست و به یکباره پایش برای ۳ دقیقه ای شروع به لرزیدن کرد و بعد خوب شد اما عضلات سمت چپ بدنش حس گرفتگی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
jahanghanbari
۱۶:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
من ابیارم عیدمیشه شصت سالم وشب ها دوازده ساعت باشنگ پنجاه متری پراب کارمیکنم ومدتیه دوتاانگشت کوچیک دستم فقل میشه ودرخواب هرباریه قسمت ازپام میگیره ورگ پام میخادپاره بشه ودردشدیدی داره نمیذاره بخابم وضع مالیم خوب نیست دکتربرم چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
چند ماهی است طرف چپ استخوان بالا ی باسنم درد میکند اولش دردش کم بود ولی حالا خیلی شده ودرد ان افتاده بغل کشاله رانم وپام درگیر کرده نمیتونم بخوابم نمیتونم بشینم از درد وشدید عظلات رانم گرفته وباز نمیشه ترا خد جواب منا بد هید حتی می خواهم سوار ماشین بشم پا چپم را نمیتونم بالا ببرم درضمن ۵۰ سالم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
کمرخشک میشه ومیسوز
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۰۹:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
با سلام و احترام
ببخشین با دوستم شوخی میکردیم که گردنما گرفت ورو به پایین فشار داد بعد پشت قفسه سینم تقی صدا داد و الان داخل قفسه سینه از جلو و عقب درد میکنه علت چیس و نیاز به متخصص دارد
Iran (Islamic Republic of)
فرشادقهرمانپور
۰۰:۳۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام من هدود ۸ سال هست عضلات بدنم میگیره نمیدونم به کدوم دکتر بروم سالی یک ماه لکنت زبان پیدا میکنم عضلات بدنم جور ی میگیره که میافتم زمین احساس میکنم به مغزم فشار میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
دختری هجده ساله هستم مدتیه که با یک نوشتن ساده دستم درد میگیره یا بعد از یک پیاد روی سبک پاهایم درد میگیره...احساس میکنم که انرژیمو از دست دادم
Iran (Islamic Republic of)
علی مهری
۱۲:۱۲ ۰۶ تير ۱۳۹۹
من دیشب جلوی کولر خابیدم الان نمیشه تکون بخورم چه دارویی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه منصوری
۰۱:۰۸ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام الان چهار روزه روی شونه ی سمت راستم روی قسمت استخونش درد میکنه شدید و اصلا نمیتونم تکون بدم امروزم شونه ی سمت چپم اینطور شده و رون سمت چپم گرفته و درد میکنه همزمان علت چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام اقای دکتر من زن ۴۴ ساله هستم وقتی میشینم حدا ۲۰دقیقه میشینم دیگه زور پا میشم انقدر پاهم کمرم خشک میشه درد میکن لطفا به من بگین به چه اعت اینجور میشم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهسا نوری
۱۲:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام من سال ۱۳۹۷کمرمو عمل کردم ۵تا پلاتین دارم قطع نخاع بودم الان مشکل راه رفتن دارم نمیتونم انگشتای پامو کامل زمین بزارم چیکار کنم نمیتونم بدووم لطفا یه راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۶ سالمه چند روز پیش کمرم رگ ب رگ شده یکم بهتر شده ولی درد کمرم سمت راست کمی با
آرای ناحیه باسن هست خوب نمیشه خیلی درد دا ه اگه بهم م درد میگیره اگه راه برم خیلی درد میگیره
Iran (Islamic Republic of)
soniya
۲۳:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام داداش من چند روز پیش تصادف کرده بیمارستان بستری بود . یکی از انگشتای پاش باید قطع میشد . پرستارا اومدن از کمرش ماده بی حسی رو تزریق کردن پای سمت چپش که سالم بود بعد از تزریق بی حسی شدیدا گرفته جوری که هیچ مسکنی دردشو کاهش نمیده . هر چی ماساژ میدیم و گرما میدیم به پاش کار ساز نیست . میشه بگین من باید چیکار کنم که پاش مثل قبل سالم بشه؟ خیلی ممنون میشم جواب سوالمو بدین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
من در فوتبال پای راستم جامونده بعد الان نمیتونم سرپا ب ایستم بعد از باسن و لگن تا نوک پام درد می‌گیرد
United States of America
مازیار
۰۲:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
چند ماهی بود که درد در ناخیه باریکی کمرم احساس میکردم ولی ضعیف بود بعد از گذشت چند وقت درد ان بسیار شدید شده در حالی که حتی نمیتوانم درست راه بروم و هروقت به سمت پهلو میخوابم و پایم را باز و بسته میکنم کمرم تیر میکشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
بعد از ی حرکت کششی بدون گرم کردن عضلات بالا ی کمرم گرفت و مخصوصا زمانی ک دراز می کشم و بعد بلند میشم مقدار این درد بیشتره. ورزش هم میکنم خیلی لیتر میشه ولی بعد از مدتی دوباره بی تحرکی درد میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
عرفان موحدی
۲۲:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
یک چیز سنگین بلند کردم الان چند ماه کمی کار میکنم پهلو های کمرم میگیره
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۶:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب
۳۸ سال سن دارم حدود یکسالی هست تا یه باد کوچیکم بهم بخوره رگ پشت شونم سمت چپ ورم میکنه و انگار رگا رو هم افتادن و تا چند روز خیلی درد میکنه با ماساژ یکم اروم میشه ولی الان یکی دو ساله بد جوری اذیتم میکنه _ممنون میشم بدونم علتش چیه و چکار باید بکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
سید محمود موسوی اناری
۱۵:۳۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
با سلام من پنجاه شش ساله هستم چندین ماه است اگر مقدار کمی بچرخم باد شدیدی در کمر میگیرد انگشتان دستم اگر پشت فرمان کمی فشار بیاید باد میگیره کاملا از کار می افتد مجبور میشوم دستم را پایین بگیرم تا خوب شود این باد گرفتگی سالیان درازی با من بود ولی نه اینگونه با کوچکترین حرکت پا دست کمر انگشتان قفل میشود راهنمایی کنید سپاس گزار خواهم شد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام دختری هفت ساله دارم که ران پای چپش حالت گرفتگی ایجاد می‌کند و از تاب درد دخترم جیغ میکشدوگریه میکند وقتی پایش را ماساژ میدهم دردش میگیرد حتی پایش را نمی‌تواند خم کند دخترم میگه انگار یه چیزی تو ام راه میره ودردمیگیره چند شب پیش هم همین مشکل برای پیش اومد دوباره که اینطوری میشه قبلاً هم وقتی راه می‌رفت کف پا یاپشت پاس کمرش هم در می‌گرفت لطفاً راهنمایی کنیدوبایدچه دکتری ببرمش ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۲:۴۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
باعرض ادب واحترام
من بیشتر اوقات وقتی خسته میشم درناحیه کتف احساس کوفتگی میکنم بافشار احساس میکنم کتفم دردش بهتر میشه ایا من عارضه میوفاشیال دارم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۶:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
عرض سلام و خسته نباشید 35 سال سن دارم زیاد عصبی میشم وقتی عصبی میشم پشت کتف سمت چپم درد شدیدی نیگیره وجدیدا تا انگشتای دستم هم کشیده میشه با ناساژ ی نقطه از کتفم ک.خیلی دردش شدید هست اروم.میشم ممکن مشکل قلبی و عروقی داشته باشم تواین وضعیت کرونایی می تریم دکتر بذم.ممنون میشم جوابم رو بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ببخشید من هر وقت ک عصبی میشم پشت کتف سمت چپم درد شدیدی میگیره تا انگشتای دستم میکشه با ماساژ کتفم درد اروم.میشه زیاد عصبی میشم ممکن مشکل قلبی عروقی داشته باشم تو این وضعیت کرونا هم میترسم دکتر برم ممنون میشم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۴:۰۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سلام بنده هم درد مثل شما را دارم و با کوچکترین عصبی و استرسی شدن عضلات کتفم به شدت سفت می شوند و قفسه سینه و پشتم حتی انگشتان دستم تیر می کشند و این درد را چهار ساله که دارم و در ضمن دیسک گردن هم دارم. لطفا اگه عزیزی برای درد ما راه حلی ذاره راهنمایی کند.
Iran (Islamic Republic of)
نیکو رخشان
۱۵:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ۱۴ سالمه و دختر هستم امروز بعد از یه حرکت ژیمناستیکه ساده در حده بالانس یکدفعه پاهام بی حس شد البته ۱ دقیقه یا شایدم کمتر تول نکشید تا خوبه خوب شد الانم نه درد دارم نه هیچی فقط میخواستم بدونم که الان سالمم؟
Iran (Islamic Republic of)
فتحی
۰۴:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
جناب دکتر من نزدیک مهره کمرم رگش گرفته شده و الان حدودا 6ساله رگ تو رگ شده. اوایل فکر میکردم بخاطر مهره کمرم هست کلی آزمایش ام آر آی گرفتند که هیچی تو عکس نشون نداد
اما فیزیوتراپی که کردم مسئولی که اونجا بود بهم گفت مشخصه که بافتت روی بافت افتاده. به شکسته بند هم مراجعه کردم گفت چون از زمانش گذشته نمیتونم کاری کنم. آیار راه حلی هست تا خوب بشه؟
ممنون
France
رقیه
۰۱:۳۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من امروز فرش ۳متری شستم بعد اعضلات دستم از ارنج به پاین احساس میکنم خیلی سفت شده وبه سختی تکان میدهم فقط پاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
لروکس
۲۲:۰۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من می خواهم اسپاسم گلو بگیرم اگر میشود یک دارو خانگی بگویید
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۰۹:۵۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
با سلام.
پدر من 65سال دارد و پنج ماه پیش عمل قلب باز انجام داده.بعد از عمل دچار گرفتگی شدید عضلانی در دست و پای چپ شده اند و مدام نیاز به ماساژ دارند.و این گرفتگی مدام بیشتر میشود.و گاهی به گردن و پهلوی چپ هم سرایت میکند.
متخصص قلب میگوید که مشکل از قلب نیست.
مشکل کجاست و به چه پزشکی مراجعه کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۳:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام،چند روز پیش با درد شدیدی در قسمت کتف از پشت سمت راست از خواب بیدار شدم،با توجه به بیماری کرونا دکتر نرفتم،الان یک روزه افتاده بود تو کمرم مهره های دنبالچه،و الان پاشنه پای چپم درد گرفته و توده سفتی کف پام مث ورم سفت بوجود اومده،لطفا راهنمایی کنید،اگر ضروریه به پزشک مراجعه کنم،ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رضا سعادت
۰۷:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سوال چهل سال سن دارم حدود یک ماه پیش بعد از پایین شدن از ماشین درد شدیدی در کمرم ایجاد شد رفتم دکتر دو تا امپول مسکن زدم بهپ درد از در کمر افتاد به پاهام الان زانو وماهیچه سمت راستم درد شدیدی دارد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Sajad
۰۷:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام سمت راست گردنم گرفته نمی تونم تکون بخورم هیچ جوره ام باهام راه نمیاد کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی اسحاقی
۲۰:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام ببخشید من ۳۹سالمه کف پام سمت چپ مورمور میکنه مثل این میمونه که کفش تنگ پوشیده باشم بعد رگ پشت پا هم سفت میشه هم درد میکنه ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله امید
۰۳:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام من دو ماهه که سرما خوردم و در پی سرما خوردگی هنوز خوب نشدم .گاهی اوقات سوزش سینه دارم وگاهی اوقات پشت قفسه سینه ام درد داره .سرفه هم به مقداره کم دارم .
Iran (Islamic Republic of)
محسن خانمحمدی
۱۸:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب من حدودیک ماه و نیم پیش به علت فوت مادرم و استرسهای دیگر تشنج زدم و دو روز بیمارستان بودم همه آزمایشها و سی تی اسکن و ام آر ای . .خوب بود ولی تمام عضلات شانه هام و فیله های کمرم شدیدا گرفته بود دکتر فقط قرص لوبل تجویز کرده بود حدود سی و چند ساله که ورزش بدنسازی و باستانی میکنم هم جام خوب شده بجز سرشانه دست راستم که هم درد داره و هم درست بالا نمیاد و به علت قرنطینه هم دکتر نرفتم لطفا راهنمایی بفرماایید علت چیست و چکار باید کرد . بسیار ممنون و سپاسگزارم .
Iran (Islamic Republic of)
منظر
۱۳:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام. من مدتی است که نمی‌توانم باصطلاح چهار زانو بنشینم و پای سمت راستم تا حد کمی موقع نشستن تا می‌شود بیشتر از آن احساس کشیدگی و درد باعت می‌شود که نتوانم بعصی از حرکات را انجام دهم لطفا راهنمایی بفرمائید علت چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۳۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من ادم چاقی هستم و بعد از چند روز بی تحرکی حدود دو الی سه ساعت فوتبال بازی کردم وقتی به خانه بازگشتم پایین کمر سمت چپم احساس گرفتگی کرد می خواستم علتش را بفهمم.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام امروز با موتور زمین خوردم با قسمت باسن روی زمین فرود امدم الان هیچ درد ویا گرفتگی توی باسن ندارم اما پای چپم یکم از پایین تر احساس درد خفیفی دارم نه خراشیدگی داره و نه ضربه خورده موقع تصادف الانم باعث شده موچ پام به سمت پایین چپ و راست میرخ ولی به سمت بالا به سختی میاد وقتی سعی میکنم به سمت بالا بیارم موچ پام رو در همون ناحیه که احساس درد دارم فشار رو احساس میکنم ممنون میشم اگه کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا رضائ
۱۸:۳۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من سی هشت سالم پای چپ موقعی که تحت فشار مثل در آوردن کفش در آورد ن خشک میشه یه لحظه بعد با ماساژ خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
امینه زینالخانی من 47
۱۸:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
من47سال دارم میاستنی گراویس دارم سه ساله قرص آزارام و پیرامیست و پردنیزولون مصرف کردم حالا تمام عضلات و زانو هایم درد دارد نمی تونم از جام بلند بشم لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام من یک سال پیش تصادف کردم با ماشین ضربه مغزی شدم الان مشکل در دست راست و پای راست دارم که نمیتونم حرکت کنم فیزیوتراپی هم رفتم ولی هنوز خوب نشده خواهش میکنم کمکم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید دکتر من سی وچهار سالمه شب ها از زانو به پایین پاهایم خیلی ذوق ذوق میکنه شب ها وزنمم‌ ۱۰۴کیلو هستش کبدمم‌ چربه میشه راهنماییم‌ بکنید‌ ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
کژال فتحی
۲۳:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام ۲۹ سال دارم یک دفعه کمرم گرفته نمیتونم بلند شم دلیلش را برایم بگید
Iran (Islamic Republic of)
کسری
۲۳:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
من یه جسم سنگین بلند کردم که یک دفعه کتف سمت راستم درد گرفت و به قفسه سینم درد میگیری
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۱۰:۰۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
ازدیشب کمرم به خاطر ضربه در میکنه به طوریکه نمی تونم تکون بخورم ممکنه آسیب دیده باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهسامحمدی
۰۹:۵۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
من هم کمرم ضربه شدید دیده همراه سرم درد دارم توی پشتم و گردنم بدنم کشیده وزخمی شده ب علت کرونا نمیتونم عکس بندازم لطفا بگین اگه از کمر یا گردن یک مهره بشکند میشه راه بری یا کامل نمیتونی راه بری
۱۲