رییس اداره بهزیستی شهرستان میبد با اشاره به این که یک سوم جمعیت میبد نیازمند مناسب‌سازی معابر عمومی هستند، بر توجه به امر مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی به وی‍ژه برای معلولان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رییس اداره بهزیستی شهرستان میبد در نشست شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی شهرستان در این رابطه افزود: بی‌توجهی به مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی موجب شده تا معلولان نتوانند در جامعه حضور یافته و فعالیت کنند و این در حالی است که حتی متاسفانه تا به حال تعدادی از مردم عادی نیز در اثر تردد از خیابان به دلیل ایجاد سد معبر از سوی مغازه‌داران در پیاده‌روها، دچار آسیب و معلولیت و حتی ضایعه نخاعی شده‌اند.

سیدمحسن فلاح گفت: هر چند تاکنون اقداماتی در خصوص مناسب‌سازی شهر صورت گرفته، اما این اقدامات جوابگوی جامعه معلول و افراد سالمند در شهر نیست.

فلاح نبودن جای عبور برای افراد معلول و آن‌هایی که از ویلچر استفاده می‌کنند در فضا‌های عمومی نظیر بانک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، مساجد، ادارات و ورودی پارک‌ها را به عنوان یک مشکل بزرگ ذکر کرد و متذکر شد: باید تدابیری اندیشید تا این مشکلات حل شود.

وی تاکید کرد: همه طرح‌های در حال ساخت باید مقوله مناسب‌سازی را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند و این یک ضرورت است که برخی از دستگاه‌ها خود را در اجرایی شدن آن مسئول بدانند چرا که اجرای بعضی از امور و مناسب‌سازی‌ها برای تردد سالمندان و معلولین در فضای شهر نیاز به برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی مناسب دارد.

محمدجواد احمدی معاون فرماندار نیز از مسئولان حاضر در این نشست خواست که نسبت به رفع مشکلات موجود اقدامات مورد نظر را انجام دهند و در جلسه آینده، گزارش پیشرفت فعالیت‌هایشان را ارائه دهند.

گفتنی است، مناسب‌سازی سه بانک در سطح شهرستان میبد جهت تردد معلولان در این جلسه مورد تصمیمی‌گیری قرار گرفت.

انتهای پیام/ص

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد بر مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی به وی‍ژه برای معلولان تاکید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.